Lekkende AX! :(
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lekkende AX! :(
Hey allemaal!
ik zit met een groot probleem. Heb sinds een paar weken een AX (1.4 GT) en heb nu al 2 grote reparaties achter de rug.
Heb afgelopen donderdag mijn koppakking + klepdekselpakking laten vervangen. Hij lekte olie en het scheen dus aan de koppakking te liggen.
Vrijdag auto gecheckt, lekt hij nog steeds! Ik ben ten einde raad. Sinds dat ik hem heb zit er al voor meer dan 400 euro reparatie in!
Hier heb ik foto's. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat het kan zijn en of het prijzig is!
Alvast bedankt!
ik zit met een groot probleem. Heb sinds een paar weken een AX (1.4 GT) en heb nu al 2 grote reparaties achter de rug.
Heb afgelopen donderdag mijn koppakking + klepdekselpakking laten vervangen. Hij lekte olie en het scheen dus aan de koppakking te liggen.
Vrijdag auto gecheckt, lekt hij nog steeds! Ik ben ten einde raad. Sinds dat ik hem heb zit er al voor meer dan 400 euro reparatie in!
Hier heb ik foto's. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat het kan zijn en of het prijzig is!
Alvast bedankt!
1 check of de olie vreselijk stinkt (misselijkmakend). Is dit het geval dan is de oliekeerring van de versnellingsbak stuk. Dit komt dan tussen je motor en je versnellingsbak in, het gebied wat jij op foto hebt, en daar is een vliegwiel druk bezig om die olie in de ronte te slingeren.
Als de olie niet stinkt is het motorolie en dan geld hetzelfde verhaal maar dan voor de oliekeerring aan de motorzijde van het vliegwiel.
In beide gevallen heb je een mooie klus voor de boeg want dan moet je versnellingsbak eruit enzo.
Voordat je daaraan begint check even je oliepeil (van de motor). Als dat veelste hoog staat dan hebben ze een grote fout gemaakt bij de garage en is dit het gevolg, dan zou het gewoon garantie moeten zijn. Dan kan je je ook troosten met de gedachte dat een te hoog oliepeil veel ersntigere gevolgen kan hebben.
Als de olie niet stinkt is het motorolie en dan geld hetzelfde verhaal maar dan voor de oliekeerring aan de motorzijde van het vliegwiel.
In beide gevallen heb je een mooie klus voor de boeg want dan moet je versnellingsbak eruit enzo.
Voordat je daaraan begint check even je oliepeil (van de motor). Als dat veelste hoog staat dan hebben ze een grote fout gemaakt bij de garage en is dit het gevolg, dan zou het gewoon garantie moeten zijn. Dan kan je je ook troosten met de gedachte dat een te hoog oliepeil veel ersntigere gevolgen kan hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De olie stinkt naar mijn idee niet. Is zo'n oliekering vervangen (aan de motorzijde van het vliegwiel) een onmogelijke klus om zelf te doen? Ben zelf vrij technisch en ik heb dat kluwer autohandboek, dus fabriekstekeningen heb ik.
Iemand ervaring hier mee?
Misschien kan ik dan gelijk hetgeen maken waardoor mijn auto, al vanaf het begin dat ik hem heb, stroef schakelt?
Alvast bedankt!
Iemand ervaring hier mee?
Misschien kan ik dan gelijk hetgeen maken waardoor mijn auto, al vanaf het begin dat ik hem heb, stroef schakelt?
Alvast bedankt!
[quote="axgt_1.4"]Is dit met een dagje beunen te verhelpen?
Breng hem morgen wel naar de garage, heb alleen nog maar weinig vertrouwen in de garage. straks schuiven ze meer weer een rekening in de schoenen .[/quote]
Ik zou eerst eens met die garage gaan praten. Als zij de verkeerde diagnose gesteld hebben en het een beetje een redelijk bedrijf is is de kans best groot dat ze coulant zijn ...
Helpt het vriendelijk niet kun je altijd nog op je strepen gaan staan!
Breng hem morgen wel naar de garage, heb alleen nog maar weinig vertrouwen in de garage. straks schuiven ze meer weer een rekening in de schoenen .[/quote]
Ik zou eerst eens met die garage gaan praten. Als zij de verkeerde diagnose gesteld hebben en het een beetje een redelijk bedrijf is is de kans best groot dat ze coulant zijn ...
Helpt het vriendelijk niet kun je altijd nog op je strepen gaan staan!
Alles was gemaakt afijn, tot vandaag!
Ik reed op een paralel weggetje en ineens pats! Koppelingspedaal bleef helemaal achterin hangen (hij kwam dus niet meer naar voren). Conclusie: koppelingskabel gebroken! Ik blijf bezig met dit ding!
Hij staat nu bij de garage; weet iemand wat het gaat kosten ongeveer?
Ik reed op een paralel weggetje en ineens pats! Koppelingspedaal bleef helemaal achterin hangen (hij kwam dus niet meer naar voren). Conclusie: koppelingskabel gebroken! Ik blijf bezig met dit ding!
Hij staat nu bij de garage; weet iemand wat het gaat kosten ongeveer?
Sander wrote:Koppelingskabel ?20 half uur tot een uur werk ?40 a ?50 dus bij elkaar zo'n 70 euro. Is het geen idee om zelf eens te gaan sleutellen?
dit zijn idd allemaal neit de moeilijkste dingen..
en het scheeld een bak geld!
even wat anders, woon jij toevallig in de omgeving eindhoven??
ik dacht je gister 2x te zien rijden namelijk
Ik word schiet ziek!
Ik heb 2 maanden geleden een Citroen AX 1.4i GT gekocht. Zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik onderhand al:
- remblokken vervangen
- ontluchtingsslang vervangen
- koppakking vervangen
- kleppendekselpakking vervangen
en dit heeft mij totaal al 440 euro gekost.
Eergisteren is mijn koppelingskabel gebroken, dus ik vandaag terug naar de garage blijkt er 1 of ander schaftje in de koppeling ook zijn te gebroken: kosten 500 EURO!
Heb nu dus al zowat 1000 euro aan reparaties in me ax gestoken. Wordt onderhand wel een beetje te erg!
Ik heb 2 maanden geleden een Citroen AX 1.4i GT gekocht. Zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik onderhand al:
- remblokken vervangen
- ontluchtingsslang vervangen
- koppakking vervangen
- kleppendekselpakking vervangen
en dit heeft mij totaal al 440 euro gekost.
Eergisteren is mijn koppelingskabel gebroken, dus ik vandaag terug naar de garage blijkt er 1 of ander schaftje in de koppeling ook zijn te gebroken: kosten 500 EURO!
Heb nu dus al zowat 1000 euro aan reparaties in me ax gestoken. Wordt onderhand wel een beetje te erg!