Afstand ijzertjes boegie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Vanmorgen maar even langs halfords gereden voor die pijpsleutels, maar ze hadden daar ook een betere bougiesleutel. Eentje die past!

Ik heb ze er dus uit. Hoe lang gaan die dingen mee trouwens? Misschien kan ik beter nieuwe terugplaatsen.

En hoe zit het ook als weer met die kleuren. Je kunt toch een en ander zien aan de kleur van de aanslag. Over de verbranding ed.

Erik

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

voor de geinteresseerden. Ik heb zelf al een en ander gevonden:

Bougies lezen is een goede gewoonte om aan te leren. De bougie kan namelijk het volgende over de motor vertellen, Olie verbruik, temperatuur, ontsteking (de timing en werking van deze) en brandstof verbruik. Hier volgen enkele mogelijkheden,
- Koffiebruin (met melk) is goed
- Roetneerslag duid op te lage compressiedruk, slecht functionerende ontsteking of een te veel aan benzine.
- Wanneer deze nat zijn en ruiken naar benzine dan heeft de motor geen ontsteking.
- Olie neerslag duidt op olie gebruik in de verbrandingskamer.
- Witte isolator (midden in de bougie) de bougies worden te heet.
- Met een harde droge aanslag komt of de motor of de bougie niet op temperatuur.

(http://www.auto-advies.org)

Die van mij zijn koffiebruin. Donker, zonder melk. Geen roet. Lijkt me wel aardig!

Post Reply