verbruik ax 1.1

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

FoxHunter wrote:130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21


hmmz dan loopt die van jouw een stuk zuinigig als die van mij! ik haal de 1 op 21 ook wel maar dan moet ik harder als 100 gaan rijden. (1.1 carburateur met handmatige shoke, dat scheelt ook wel natuurlijk)

edit/ ik heb hem een tijdje terug wel een stuk rijker afgesteld om een wat gestotter weg te krijgen, maar dat bleek het accelatie pompje. Die carb toch maar weer is terugschroeven :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Kakelbont wrote:
FoxHunter wrote:130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21


hmmz dan loopt die van jouw een stuk zuinigig als die van mij! ik haal de 1 op 21 ook wel maar dan moet ik harder als 100 gaan rijden. (1.1 carburateur met handmatige shoke, dat scheelt ook wel natuurlijk)

edit/ ik heb hem een tijdje terug wel een stuk rijker afgesteld om een wat gestotter weg te krijgen, maar dat bleek het accelatie pompje. Die carb toch maar weer is terugschroeven :wink:


Lange afstanden wil die wel heel zuinig zijn. Das wel lekker. Voor 40 euro een enkeltje naar Nederland. Moet je met de ICE doen, ben je 110 euro kwijt
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

FoxHunter wrote:130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21


lekker geluidje he, 140 ;)
Kijk uit, een Cactussssss

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

pcrodent wrote:
FoxHunter wrote:130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21


lekker geluidje he, 140 ;)


Top: 170 km/ u, weer gegeven door navigatie. Bergafwaarts, vol gas.... Geluid.... Kan niet vertellen hoe het klonk, was namelijk al doof vanwege het naar boven rijden op die berg :drinka
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1.1 had jij he??

best netjes...

die van mij loopt momenteel krapjes 130 op de teller.. die carb was niet meer in echt goede staat.. moet eigenlijk nieuwe sproeier in enzo.. maar ach :P hij start tenminste wel weer goed zo :)
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

q01z wrote:1.1 had jij he??

best netjes...

die van mij loopt momenteel krapjes 130 op de teller.. die carb was niet meer in echt goede staat.. moet eigenlijk nieuwe sproeier in enzo.. maar ach :P hij start tenminste wel weer goed zo :)


Ik kan hem doortrekken tot de 155, dan houd het echt op. Tenzij ik bergafwaarts gaat haha. Ik heb een 1.1 RE (Race Editie) Misschien is dat het wel :wink:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

brokp
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: WedSep22, 2004 8:49:42 PM

Post by brokp »

stel dat m'n ax1.1 meer gebruikt dan de gemiddelde 1 op 15/16 die ik hier hoor, waar zou dit aan kunnen liggen?

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Sander wrote:MMM een 1.1 levert maximaal 45kW daarvan gaat dan 150W naar de verlichting Dat is 3% oftwel 1liter op een tank dus dat is 15 tot 17 kilometer minder rijden op 1 tank. Die offer je dan wel op voor een flinke verhoging in veiligheid.


Dat is volgens mij 0,3% verlichting verbruikt helemaal niet zoveel

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Snowbard wrote:
Sander wrote:MMM een 1.1 levert maximaal 45kW daarvan gaat dan 150W naar de verlichting Dat is 3% oftwel 1liter op een tank dus dat is 15 tot 17 kilometer minder rijden op 1 tank. Die offer je dan wel op voor een flinke verhoging in veiligheid.


Dat is volgens mij 0,3% verlichting verbruikt helemaal niet zoveel


45.000
150

he wat scherp.. (1/3*10^1 )%
;)


over dat teveel verbruiken, kan aan je rijstijl liggen of aan de afstanden die je rijd. Rij je alleen korte stukjes in de stad met veel stoplichten dan zal je veel meer verbruiken als mensen die 200km op de snelweg rijden.

bij mij is het gewoon omdat hij te rijk staat afgsteld :roll:
Image

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="FoxHunter"]130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21[/quote]

Weet je zeker dat dit klopt?? Als je 130 a 140 rijdt maakt ie iets van 4500 toeren volgens mij.

Verbruik klinkt meer als dat van een diesel eigenlijk

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Snowbard wrote:
Sander wrote:MMM een 1.1 levert maximaal 45kW daarvan gaat dan 150W naar de verlichting Dat is 3% oftwel 1liter op een tank dus dat is 15 tot 17 kilometer minder rijden op 1 tank. Die offer je dan wel op voor een flinke verhoging in veiligheid.


Dat is volgens mij 0,3% verlichting verbruikt helemaal niet zoveel


Oeps :oops:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Snowbard wrote:
Sander wrote:MMM een 1.1 levert maximaal 45kW daarvan gaat dan 150W naar de verlichting Dat is 3% oftwel 1liter op een tank dus dat is 15 tot 17 kilometer minder rijden op 1 tank. Die offer je dan wel op voor een flinke verhoging in veiligheid.


Dat is volgens mij 0,3% verlichting verbruikt helemaal niet zoveel


Kijk da's weer mooi nieuws voor mij :)
Kijk uit, een Cactussssss

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

WouterL wrote:
FoxHunter wrote:130 a 140.... Echt waar, ik stond er ook van te kijken. Het schommeld tussen de 1 op 18 a 21


Weet je zeker dat dit klopt?? Als je 130 a 140 rijdt maakt ie iets van 4500 toeren volgens mij.

Verbruik klinkt meer als dat van een diesel eigenlijk


Ik weet het zeker, manta-turbo (ook op dit forum) kan erover mee praten. Hij was erbij met het tanken, en hij berekende het met zijn telefoon!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

tussen de 1:17 (koud weer) en 1:19 (warm weer) is met een goed schone ax 1.1 meestal wel mogelijk. Een 1.1 First van een vriend en mijn eigen 1.1 TGE liepen dat zonder probleem. Alleen bij te veel stadsverkeer, te vies geworden monopoint huis of een verstopt luchtfilter liep het verbruik op. Het devies was PLANKEN! als de motor warm was.

Let overigens ook op de bandenspanning. Kan ook procenten schelen. En is nog veiliger ook.

P. :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

PeterM wrote:tussen de 1:17 (koud weer) en 1:19 (warm weer) is met een goed schone AX 1.1 meestal wel mogelijk. Een 1.1 First van een vriend en mijn eigen 1.1 TGE liepen dat zonder probleem. Alleen bij te veel stadsverkeer, te vies geworden monopoint huis of een verstopt luchtfilter liep het verbruik op. Het devies was PLANKEN! als de motor warm was.

Let overigens ook op de bandenspanning. Kan ook procenten schelen. En is nog veiliger ook.

P. :)


Idd, heb laatst m'n bandjes opgepompt en nu maakt ie ietsje minder toeren. Toch weer fijn...
Kijk uit, een Cactussssss

Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Post by Rens »

Ik heb met mijn ax van nederland naar polen gereden tussen de 140 en 150 continue op de duitse autobaan. Het verbruik kwam 1 keer uit op 1:17,8 en een keer op 1:18,3

:shock:
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Post by jaap1980 »

Gisteren heb ik getankt en er moest 37,7 liter in. Je kunt dus zeggen dat de tank bijna leeg was. nu komt het vervelende ik had pas 345 km gereden op mijn dagteller :? Hoe kan dat? AX zou toch heel zuinig moeten zijn?! Kan ik hier wat aan doen of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat mijn AX een drankprobleem heeft? Het is trouwens een 1.1 first inj.
Ik hoop dat er wat aan te doen is.

NB. Ook bij de vorige keer heb ik `m helemaal volgegooid.
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Minder gas geven denk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

slipt je koppeling niet een beetje? Scheelde bij mij veeel bandstof in de 1.1 carb. Die bleef slippen bij 120 km/h
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

die van mij haalt ook maar 1/15 a 16 ja pas 1 keer getankt dus mischien valt het allemaal wel mee de volgende keer, hij krijgt binnenkort ook een grote beurd doe ik wel zelf hopen dat dat wat uitmaakt rij trouwens alleen langes tukken elke keer 30 a 40 km en ik rijd meestal niet harder als 100 a 110 dus moet zuiniger kunnen

Post Reply