Koud goed, warm goed..maar daar tussen in...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koud goed, warm goed..maar daar tussen in...
Eigenlijk staat het er al, mijn AX 1.1i (bosch 2.2) start goed, ik kan normaal weg rijden. Dit blijft zo nog ??n minuutje zeg maar, als ik dan gewoon door kan rijden is er niets aan de hand. Maar zodra ik voor een stoplicht sta moet ik als een bejaarde wegrijden, je kent het wel.....veel toeren en "slippende koppeling" omdat ik op dat moment gewoon geen koppel heb en dan wil de motor heel graag afslaan. Zodra de motor op temperatuur is heb ik geen probleem meer.
Ik weet even niet of het een te laag toerental is waar hij te vroeg naar terug zakt....ecu resetten heeft geen zin. Dat is reeds een paar keer gebeurd door de klussen die eraan gedaan zijn.
Ziet iemand kans licht in de duisternis te werpen?
Ik weet even niet of het een te laag toerental is waar hij te vroeg naar terug zakt....ecu resetten heeft geen zin. Dat is reeds een paar keer gebeurd door de klussen die eraan gedaan zijn.
Ziet iemand kans licht in de duisternis te werpen?
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
axgt-er wrote:Zoiets heb ik ook, bijna geen koppel bij wegrijden vanuit stilstand. Stationair toerental heen en weer, en bij plotseling volgas geven in 1,2,3 begint hij meestal te stotteren. Wat is dit??? koppakking? valse lucht inlaat?
Stationair geeft ie bij mij af en toe ook even gas een paar keer.
Daarna is er niets aan de hand.
Maar sinds ik de bougies van Bertram heb loopt ie veel beter.
Niet meer roken als ie koud is zoals op de camping wel was
Sationair loopt ie nu ook prima.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Pas mijn AX verkocht, had een soortgelijk probleempje,sloeg af door te laag stationair toerental bij terugschakelen voornamelijk van 4 naar 3.
Ik had alles gewisseld op het injectiehuis en de ECU na. Dit op verzoek van de nieuwe eigenaar meegeleverd. Kwam als set van een goed rijdende auto af. In het injectiehuis zit een gaskleppotentioregelaar, die is waarschijnlijk kapot.
Er staat nog een setje op marktplaats te koop, injectiehuis is zo gewisseld, 4 torxboutjes en een paar stekkers en slangen. Denk er wel om dat hij geen valse lucht op de pakking kan zuigen. Mocht je voor een beetje extra een computer (ECU) kunnen krijgen, doe dat dan ook maar, die gaan ook wel eens stuk.
Succes ermee.
Ik had alles gewisseld op het injectiehuis en de ECU na. Dit op verzoek van de nieuwe eigenaar meegeleverd. Kwam als set van een goed rijdende auto af. In het injectiehuis zit een gaskleppotentioregelaar, die is waarschijnlijk kapot.
Er staat nog een setje op marktplaats te koop, injectiehuis is zo gewisseld, 4 torxboutjes en een paar stekkers en slangen. Denk er wel om dat hij geen valse lucht op de pakking kan zuigen. Mocht je voor een beetje extra een computer (ECU) kunnen krijgen, doe dat dan ook maar, die gaan ook wel eens stuk.
Succes ermee.
brokp wrote:Kan je me misschien dan ook snel vertellen hoe je dat kleppen stellen gedaan hebt? (en kan het misschien ook aan de auto-choke liggen?)
Je maakt de kleppendeksel los. Dan heb je nodig: ringsleutel 13, blad schroevendraaier en voeler maatjes. Vervolgens moet de krukas verdraaien (dop 23?) tot dat ??n uitlaatklep open is. Vervolgens is er een tabel (heb het niet bij de hand) waar uit blijkt welke twee kleppen je mag stellen.
Inlaat kleppen 0.2 mm en uitlaat 0.4 mm (o.3 mag ook). Dit doe je door de voelermaat dan tussen de stoter en de klepsteel te passen. Moet de klep gesteld worden: ring op de moer, beetje lossen, met de schroevendraaier de "schroef" stellen dat de desbetreffende voelermaat er nog goed doorgaat (niet klemt). Vervolgens de moer weer vastzetten.
Dat is kleppen stellen in een vogelvlucht.