glasschade

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

glasschade

Post by 'groene' rijder »

hallo mensen,
Onlangs reed ik achter een vrachtwagen aan en...........kleng een steenje tegen mn voorruit!

Nu zit er een sterretje in van ongeveer 1 centimeter. Omdat mijn AX 12 jaar oud is, is het niet echt interesant om een glasverzekering aftesluiten. mijne is dan ook gewoon WA verzekerd. Waar kan ik dat sterretje het best laten repareren? zodat het me niet te veel kost. bij carglass kost het me zo'n 82 pleuro. Of kan ik er nog mee doorrijden?

Graag advies!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je kan er eventjes mee doorrijden. Maar waarom heb je dan geen glasverzekering. Je betaalt hooguit 30 euro in het jaar als je een sterretje in de 3 jaar hebt dan speel je al quite.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik heb al 2 jaar lang 3 sterren en sinds kort een 4de en er gebeurt (nog) niets mee


questie van geluk
maar voor de prijs van 85 euro heb je ook een nieuwe losse voorruit excl montage
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ook al heb je een glasverzekering, als ze de ruit moeten vervangen moet je alsnog betalen. (niet de volle pond maar toch)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik was 75 euro kwijt met montage en ruit.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

Post by 'groene' rijder »

Ik heb geen glasverzekering omdat dat voor een auto van 12 jaar niet echt lonend is, plus nog dat mijn verzekering niet eens een dergelijke mogelijkheid aanbiedt voor auto' s ouder dab 9 jaar

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

NOOIT naar carglass gaan!!! Dat is allemaal dik boerenbedrog, ik heb de ruit van m'n beestje daar 2x laten maken omdat ik 2x een ferme ster in de ruit had na steenslag en jawel hoor rarara... De rotzakkerij barst gewoon verder :evil: en ik ben niet de 1e die niet tevreden is bij carglass :wink: Gewoon zo laten en afwachten is beter en een pak goedkoper.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

maar als die ster verder barst kan je er toch gewoon mee terug gaan?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Kakelbont wrote:maar als die ster verder barst kan je er toch gewoon mee terug gaan?


Das is waar en raad nu eens welke belachelijke uitleg dat je dan krijgt? "Sorry mijnheer maar ik denk dat u een nieuwe ruit nodig heeft" :? Als enige troost krijg je dan het antwoord dat de vorige herstellingskosten worden afgetrokken van de kosten van de nieuwe ruit :? De sterren bij mij waren groter nadat die prutsers van carglass er met hun tengels hadden aangezeten :evil: Als je het simpel wil oplossen reinig je gewoon de ruit en je plakt een stukje doorzichtige tape op de beschadiging, werkt even goed en is 1000x goedkoper :!:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Volgens mij is het idee van sterren laten weghalen veiligheid en dat is niet iets waar je op wilt bezuinigen.
Ken je het paasspelletje eitje tikken? Eieren zijn hard want ze zijn bol. Vooruit is ook stevig want de voorruit is bol. Als je een barstje in je ei hebt, vliegt ie bij een klein tikje in stukken. Voorruit geldt hetzelfde voor.
Als je nu (met ster) nog eens iets tegen je voorruit krijgt heb je veel meer kans dat het projectiel dwars door je ruit gaat en jou raakt, terwijl het bij een intacte voorruit misschien alleen de ruit zou beschadigen en dan afketsen.
Kijk uit, een Cactussssss

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ik was 75 euro kwijt met montage en ruit.


maar voor de prijs van 85 euro heb je ook een nieuwe losse voorruit excl montage



Dus een nieuwe ruit is helemaal niet zo duur? :?

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

1e dag: sterretje
2e dag, 's morgens: barst van 10cm
2e dag middag: barst van 20cm.....

Laten maken dus nu het nog kan! Anders idd een nieuwe ruit...
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

pcrodent wrote:Volgens mij is het idee van sterren laten weghalen veiligheid en dat is niet iets waar je op wilt bezuinigen.
Ken je het paasspelletje eitje tikken? Eieren zijn hard want ze zijn bol. Vooruit is ook stevig want de voorruit is bol. Als je een barstje in je ei hebt, vliegt ie bij een klein tikje in stukken. Voorruit geldt hetzelfde voor.
Als je nu (met ster) nog eens iets tegen je voorruit krijgt heb je veel meer kans dat het projectiel dwars door je ruit gaat en jou raakt, terwijl het bij een intacte voorruit misschien alleen de ruit zou beschadigen en dan afketsen.



Sorry maar dat is dus regelrechte b*llsh*t hoor :!: Blijkbaar nog nooit gehoord van een GELAAGDE VOORRUIT :roll:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Je hebt gelijk :oops: , ik las een stukje daarover een kwartier na mn post.
Niettemin is een gelaagde voorruit met een barst ook vele malen zwakker dan een intacte. Ten eerste omdat je de eerste laag qua bescherming in feite al kwijt bent, en ten tweede omdat er 's winters zout en vocht in kan, dat vervolgens weer kan uitzetten en de sterkte van de ruit vermindert (of je hele ruit gaat alsnog stuk).
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik wilde net zeggen, als iets door je voorruit heen gaat, dan was dat ook wel gebeurt als je voorruit nog helemaal intact was!

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

het hangt af van het geluk h?

Ik heb ook een Xsara, rijd al 120.000km met een barstje rond hoor, in de winter staat hij buiten & drempeltjes neem ik ook vol..

Een AX heeft natuurlijk wat minder stijfheid. Ik zou gewoon afwachten.. Wordt het een barst, vervang de ruit. Indien niet, wacht op de volgende steen :lol:

greetz
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer

1992ax11i
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 56
Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
Location: Kop van Noord Holland

Post by 1992ax11i »

Bij 50 km sterretje, 100 km/u barstje, 200 km/u scheurt ie door.

200 haalt ie niet, dus lekker laten zitten. Als ie helemaal scheurt kan je er altijd nog een ruit in laten zetten.
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

voorruit vervangen

Post by Dirk »

Popmart wrote:
Ik was 75 euro kwijt met montage en ruit.


maar voor de prijs van 85 euro heb je ook een nieuwe losse voorruit excl montage



Ik ben heel benieuwd waar je dit hebt laten doen?? Daarvoor kom ik graag een keer naar het noorden. Een getine voorruit zou hier op de sloop 100 euro kosten en het demonteren is dan nog voor eigen risico !!

Jappie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: ThuMar03, 2005 7:28:38 PM
Location: Groningen

Post by Jappie »

Hallo,

waar heb jij je ruit laten doen voor zo weinig geld?.....ga ik graag naar toe, was vandaag bij de officiele dealer en die wilde t wel doen voor 435e......tja.....

bedankt...
......Zaskar Race......

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: voorruit vervangen

Post by Joost »

Dirk wrote:
Popmart wrote:
Ik was 75 euro kwijt met montage en ruit.


maar voor de prijs van 85 euro heb je ook een nieuwe losse voorruit excl montage



Ik ben heel benieuwd waar je dit hebt laten doen?? Daarvoor kom ik graag een keer naar het noorden. Een getine voorruit zou hier op de sloop 100 euro kosten en het demonteren is dan nog voor eigen risico !!



www.iddstechnique.nl kan je ze nieuw halen voor 129 eur
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply