Geblokkeerd linker achterwiel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Geblokkeerd linker achterwiel
Hallo allemaal. Tis alweer ff geleden dat ik wat heb laten horen. Het gaat goed met mijn GTI en met het zoeken naar werk. Ik heb wat zaken lopen. Het enige wat nu even niet wil lopen, of beter gezegd rollen.
Mijn linkerachterwiel sloeg van de week een paar keertjes op de rem. Daarbij werd dan ook de handrem zo soepel dat hij met gemak op te trekken was, alsof er geen spanning op stond. Nu sloeg vanmorgen mijn achterwiel zodanig vast dat ik echt niet meer van mijn plek kom (of alleen met sleepend achterwiel). Ik denk bijna zeker te weten dat dit aan de handremkabel bij dat wiel ligt.
Kan iemand mij op een heel makkelijke manier vertellen wat ik moet doen om dat ding te verwijderen??
Groet Geerco
Mijn linkerachterwiel sloeg van de week een paar keertjes op de rem. Daarbij werd dan ook de handrem zo soepel dat hij met gemak op te trekken was, alsof er geen spanning op stond. Nu sloeg vanmorgen mijn achterwiel zodanig vast dat ik echt niet meer van mijn plek kom (of alleen met sleepend achterwiel). Ik denk bijna zeker te weten dat dit aan de handremkabel bij dat wiel ligt.
Kan iemand mij op een heel makkelijke manier vertellen wat ik moet doen om dat ding te verwijderen??
Groet Geerco
AX GTi, sold!
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
heyyy
het volgende: het zijn waarschijnlijk trommels achteraan??
Het is heel simpel: de schoen van de 'remblok' binnen zal losgekomen zijn, wat wil zeggen dat er een los stuk in die trommel zit. Volgens mij zit er niets anders op dan de remschoenen te vervangen in die trommel. Ik heb dat ook eens voorgehad ( mijn vroegere AX diesel) . Blijf daar niet te lang mee rijden....
Als je het zelf wil vervangen, moet je wat inzicht hebben...
Veel succes?
freewheeler
het volgende: het zijn waarschijnlijk trommels achteraan??
Het is heel simpel: de schoen van de 'remblok' binnen zal losgekomen zijn, wat wil zeggen dat er een los stuk in die trommel zit. Volgens mij zit er niets anders op dan de remschoenen te vervangen in die trommel. Ik heb dat ook eens voorgehad ( mijn vroegere AX diesel) . Blijf daar niet te lang mee rijden....
Als je het zelf wil vervangen, moet je wat inzicht hebben...
Veel succes?
freewheeler
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer
OK kleine update.
Achterwiel was met geen mogelijkheid (door mijzelf) los te krijgen. Heb na enkele pogingen de auto op een autoambulance gezet en naar de garage gebracht. Gelukkig heb ik een hele fijne garage en hebben ze er meteen naar gekeken. 1 van de remschoentjes was afgebroken en daardoor was alles linksachter geblokkeerd. De trommel was met geen mogelijkheid meer open te krijgen via de officiele weg dus is hij open geslepen. Nu heb ik eigenlijk links en rechts gewoon hele nieuwe achterremmen nodig. Dus i.i.g. 1 trommel (linksachter), 1 setje remschoentjes, 2 nieuwe remcilinders (zijn in slechte toestand) en misschien de handremkabels.
Totale reparatiekosten bij garage zijn 630 euro. Dat was ik dus niet van plan. Maar nu wil het probleem dat de trommels van een ZX weer anders zijn dus die passen niet op mijn GTI. Heeft iemand enig idee of ik de 2e hands trommels van een 205 kan gebruiken?
Zit een beetje in de problemen zo met en kapotte auto en zonder een baan waarin ik genoeg verdien om me zulke dingen te kunnen permiteren.
Als er iemand is die een verder goede GTI wil (alleen rechter raam wil niet elektrisch bediend worden) dan hoor ik het wel. Bij een bod boven de 500 mag hij weg. Anders dan repareer ik hem in de loop van de volgende maand en blijf ik er in rijden. (Ik zet hem nog niet officieel in de verkoop maar bij interesse geef ff een seintje.)
Achterwiel was met geen mogelijkheid (door mijzelf) los te krijgen. Heb na enkele pogingen de auto op een autoambulance gezet en naar de garage gebracht. Gelukkig heb ik een hele fijne garage en hebben ze er meteen naar gekeken. 1 van de remschoentjes was afgebroken en daardoor was alles linksachter geblokkeerd. De trommel was met geen mogelijkheid meer open te krijgen via de officiele weg dus is hij open geslepen. Nu heb ik eigenlijk links en rechts gewoon hele nieuwe achterremmen nodig. Dus i.i.g. 1 trommel (linksachter), 1 setje remschoentjes, 2 nieuwe remcilinders (zijn in slechte toestand) en misschien de handremkabels.
Totale reparatiekosten bij garage zijn 630 euro. Dat was ik dus niet van plan. Maar nu wil het probleem dat de trommels van een ZX weer anders zijn dus die passen niet op mijn GTI. Heeft iemand enig idee of ik de 2e hands trommels van een 205 kan gebruiken?
Zit een beetje in de problemen zo met en kapotte auto en zonder een baan waarin ik genoeg verdien om me zulke dingen te kunnen permiteren.
Als er iemand is die een verder goede GTI wil (alleen rechter raam wil niet elektrisch bediend worden) dan hoor ik het wel. Bij een bod boven de 500 mag hij weg. Anders dan repareer ik hem in de loop van de volgende maand en blijf ik er in rijden. (Ik zet hem nog niet officieel in de verkoop maar bij interesse geef ff een seintje.)
AX GTi, sold!
Hallo allemaal!
Ik ben net bij de garage geweest. De auto stond al op de brug en de rem lag al open. Dat schiet in ieder geval al op.
Inderdaad, het cilindertje dat in augustus vervangen is is lek geraakt. Ze gingen (ivm garantie) kijken hoe dat heeft kunnen gebeuren. M.a.w.: kijken of het hun fout is.
Dus, wat denken jullie? Kan zo'n ding lek raken normaal gesproken in zo'n korte tijd? Misschien is er iets in de trommel los geraakt en heeft vervolgens de cilinder lek geslagen? Is dit garantie?
Er moest, dachten ze, in ieder geval een nieuwe voering in.
Ik ben net bij de garage geweest. De auto stond al op de brug en de rem lag al open. Dat schiet in ieder geval al op.
Inderdaad, het cilindertje dat in augustus vervangen is is lek geraakt. Ze gingen (ivm garantie) kijken hoe dat heeft kunnen gebeuren. M.a.w.: kijken of het hun fout is.
Dus, wat denken jullie? Kan zo'n ding lek raken normaal gesproken in zo'n korte tijd? Misschien is er iets in de trommel los geraakt en heeft vervolgens de cilinder lek geslagen? Is dit garantie?
Er moest, dachten ze, in ieder geval een nieuwe voering in.
Tis zowiezo niet jou fout dus of de garage of hun leverancier draait voor de schade op. Zeker als ze die trommel open hebben gehad dan is het gewoon prutswerk als ie 10000km verder helemaal aan gort is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Prima!
Het zijn wel aardige mensen hoor. Ik verwacht dat het wel goed komt. Maar met het standpunt van een echte prof voel ik me nog een stuk sterker staan.
Het zijn wel aardige mensen hoor. Ik verwacht dat het wel goed komt. Maar met het standpunt van een echte prof voel ik me nog een stuk sterker staan.
Last edited by Eriks on FriOct22, 2004 1:20:44 PM, edited 1 time in total.
Nog meer goed nieuws jij hebt niets te maken met de leverancier van de garage. Dus de garage dient het gewoon kosteloos te vervangen zodat jij van al het gezeik af bent. Als ze beginnen met naar de leverancier te wijzen dan bekennen ze dus gewoon schuld en zullen ze het op moeten lossen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.