Veren omzetten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Veren omzetten

Post by CitRoel »

Ik ga als het meezit binnenkort andere veren op m'n ax monteren, waar moet ik aan denken?
Heb ik een veerspanner nodig met demonteren en monteren?

Ik neem aan dat jullie daar genoeg ervaring mee hebben gezien het aantal verlaagde axen in de club.

De veren die er onder komen zijn originele GTi veren, misschien dat dit nog uitmaakt.

Roel (LumbRjack)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Past dat wel dan. GTi op een GT??
GTi heeft dacht ik een ander onderstel!
En een veerspanner is wel handig om erbij te hebben ja ;)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

GTI (multipoint) heeft een iets andere ophanging De rest is allemaal een pot nat. De aansluiting van de remmen verschilt wel eens maar dit kan je makkelijk zien.

Maar waar het hier om gaat de veren. Die zijn allemaal hetzelfde. Saxoveren hebben een iets grotere diameter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Het past als een tietje... ohw sorry :oops:

de GTi veren hebben ??n winding minder en ze zijn zo'n 6 ? 7 cm korter, waar dit in resulteert weet ik nog niet (heb pas ??n poot klaar). Als ie klaar is volgt hier de foto.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

en veren maar

Post by PeterM »

De standaard veren van een GTI zijn inderdaad wat korter (ontspannen) dan een standaard veer van een auto met aluminium motor. de veer is wel dikker. truc is dat de GTI zwaarder is op zijn kop (gietijzeren blok) en wat stugger moet zijn. Het kan zelfs gebeuren dat je auto met een GTI veer hoger komt te staan. wordt in ieder gaval wat stugger.

P. :)

Post Reply