Stuurhuis Citroen AX en achterophanging

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pedro2005
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonAug02, 2004 11:43:40 PM
Location: Antwerpen

Stuurhuis Citroen AX en achterophanging

Post by Pedro2005 »

Ik zit met een grooooot probleem , mijn garagist is naar de controle geweest en hij is er niet door . Er moet een nieuw stuurhuis in en de achterophanging ook , daarbij nog de vooruit , snelheidsmeter , verlichting dashboard .

:( ik ben radeloos , heb hem gekocht in mei en we zijn oktober en hij rijd nog niet , heb hem gekocht voor 600 euro , maar voor 1000 euro kosten doen vind ik wat veel. Iemand oplossingen ?

Peter uit Antwerpen , Belgie

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

stuurhuis. Mag geen vrije slag of spelling inzitten
Achterophanging. Geen speling, dempers moeten het doen, remmen, handrem, roest.
Voorruit mogen geen barsten in zitten die het zicht belemmeren, (rechtsonderin is dus helemaal niet erg)
Snelheidsmeter moet de snelheid uit op te maken zijn
Het dashboard moet ten alle tijden af te lezen zijn 1 of 2 kapote lampjes maakt niet uit.

Check deze punten even als je vind dat die monteur overdrijft kan je het beste naar een andere garage gaan voor een second opinion. In nederland is het ook mogelijk om de rdw te laten komen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:stuurhuis. Mag geen vrije slag of spelling inzitten
Achterophanging. Geen speling, dempers moeten het doen, remmen, handrem, roest.
Voorruit mogen geen barsten in zitten die het zicht belemmeren, (rechtsonderin is dus helemaal niet erg)
Snelheidsmeter moet de snelheid uit op te maken zijn
Het dashboard moet ten alle tijden af te lezen zijn 1 of 2 kapote lampjes maakt niet uit.

Check deze punten even als je vind dat die monteur overdrijft kan je het beste naar een andere garage gaan voor een second opinion. In nederland is het ook mogelijk om de rdw te laten komen.


Wilde net zeggen, in belgie gelden nog wel andere regels... Maar in nederland is de schokdemper geen APK afkeur... Er word niet eens altijd naar gekeken...

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

Stuurhuis heb ik nog wel voor je 30euro
van een ax GT 1989

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

De voorruit mag een barst hebben, zolang hij niet vertakt is maakt het niet uit waar hij zit. Bij een vertakking mag hij niet in het gezichtsveld zitten. Ik rij al een aantal jaren met zo'n ruit rond, nooit problemen gehad met die APK dus. Veel keurmeesters van garagisten keuren alles af waaraan ze iets kunnen verdienen. De klant weet toch van niks, trouwens de keurmeesters hebben, naar mijn ervaring, ook vaak gebrek aan kennis.

Post Reply