schokken & heel erg remmen op de motor

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

schokken & heel erg remmen op de motor

Post by WouterL »

Mijn auto heeft twee dingen die me heel erg opvallen en die ik nog niet in andere auto?s heb gemerkt:

1. bij lage snelheden (onder de 40km/h) en dus ook in lage versnellingen (1 of 2) schokt mijn auto enorm als ik van het gas af ga. Ook als ik dit heel rustig doe. (veel auto?s hebben dit in hun 1, maar heb het in zijn 2 nog nooit in een andere auto meegemaakt)

2. Zodra ik van het gas af ga remt de auto enorm af op de motor. Veeeeeel meer dan in iedere andere auto waar ik ooit in gereden heb.

Heeft het met elkaar te maken en zit er ergens iets niet goed, of noem ik nu gewoon een paar AX kenmerken op??

Het is trouwens een 1.1i uit ?94 die nog niet zoveel km gemaakt heeft.(en het al zo sinds ik em 2,5 jaar geleden kocht)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

lopen jou remmen niet aan??

nee want dan kom je niet door de APK natuurlijk.. dit klinkt niet gezond en niet goed!!

sterk afremmen op de motor doet hij ook bij een gare koppeling..misschien dat deze niet goed gemonteerd zit?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ophangrubber van 1 vd motorsteunen misschien niet goed, waardoor de motor wat gaat bokken als je van het gas afgaat?

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Als ik me niet vergis heeft een motor iets wat er voor zorgt dat iets vertraagd gas terug neemt als je minder gas gaat geven. Zou het hieraan kunnen liggen??

De originele koppeling zit er nog in, maar die is voor zover ik kan nagaan nog prima.

Als ik de koppeling intrap rolt de auto veel makkelijker door ... dus de remmen zijn het ook niet.

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

Het is waarschijnlijk de motersteun bij de versnellings bak. Dat vertraagd gasgeven is het niet... als je gas los laat die je blok namelijk niks meer, alleen maar remmen op de compressie vd zuigers(remmen op de moter). Hij gaat bokken doordaat ie niet goed vast zit...
Ax is back

job hoekstra
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM

Post by job hoekstra »

dat denk ik ook. Nieuwe motorsteunen doet je in een totaal andere auto rijden. Het effect is onvoorstelbaar. De kantelbewegingen van de motor worden nu veel beter gedempt en verbetert het comfort met een factor 10.

Job
Mercedes w115 - Citroën AX: 2 handen op 1 buik

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

de onderste bloksteun bij de versnellings bak kost 28 euro bij de dealer en het vervangen is een eitje..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

je moet die baksteaun eens loshalen(hoef je blok niet te stutten ovzo) en de rubben goed buigen... check voor scheurtjes/poreus rubber. Hoop voor je dat het niet de bovenste steun is. Pak em daar eens beet en til de moter op... komt ie los dan zul je die steun moeten vervangen... laat maar wat weten als je wil weten hoe( gaat bagger namelijk)

Greetz
Ax is back

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De bovenste steun vervangen is toch ook niet zo bijster veel werk??
Het blok gewoon ondersteunen van onderen met een paar blokken hout, steun helemaal losgooien van het blok en aan de carosserie, dan moet je dr toch zo bij kunnen lijkt me.

Post Reply