Wiellager (zelf) proberen te vervangen....eindelijk die fusee los gekregen, maar nu verder...
Moet de remschijf er af ? en de remklauw ? Dacht dat wel ff voor t gemak te doen...twee muurvast torxbouten los gekregen, dacht echt dat gereedschap zou afbreken....
Maar nu...hoe moet die remklauw er af ?
En dan blijft de vraag...is t wel nodig om t (voor)wiellager er uit proberen te krijgen ?
Kan geen info vinden hier op site
Wel dat het misschien beter is met de kompleet voorpoot ergens heen te gaan om het lager er uit te krijgen (dan verm handig als remklauw en schijf er al af zijn)
Zijn er nog speciale problemen te verwachten met de voorpoot demontage ?
Wiellager en remklauw enzo
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wiellager en remklauw enzo
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
Re: Wiellager en remklauw enzo
Veerpoot er uit halen is het makelijker.. Maar daarvoor moet je de remklauw losmaken en inderdaad de remschijf verwijderen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Wiellager en remklauw enzo
Poot moet er uit idd.
Remklauw kan je er af shuiven na het lossen vd 2 torxbouten. Nadien niet aan remslang laten slingeren maar opbinden.
Remschijf is met dat klein m6 schroefje thv de wielbouten.
Naafmoer best lossen voor je de fusee lost, voor je eigen gemak.
Stuurkogel is de moer lossen, wat spanning zetten tussen stuurarm en de stuurkogel en een paar tikken geven op de stuurarm.
Laatst de moertjes bovenaan. Deze niet hard vastzetten
Remklauw kan je er af shuiven na het lossen vd 2 torxbouten. Nadien niet aan remslang laten slingeren maar opbinden.
Remschijf is met dat klein m6 schroefje thv de wielbouten.
Naafmoer best lossen voor je de fusee lost, voor je eigen gemak.
Stuurkogel is de moer lossen, wat spanning zetten tussen stuurarm en de stuurkogel en een paar tikken geven op de stuurarm.
Laatst de moertjes bovenaan. Deze niet hard vastzetten
AX-kopen is verslavend.
Re: Wiellager en remklauw enzo
Het was al donker toen ik stopte met sleutelen (buiten) en mn bouwlamp bleek stuk.....
Volgende dag, kwam de remkeluw idd heel makkelihjk los (de remblokjes klemden eerst op de roestrand v d schijf (even met een lijmtang de zuiger teruggeduwd en het ging makkelijk)
Ook na inspectie bleek dat het lawaai vermoedelijk v d aandrijfas kwam.....zat geen vet meer in en was op één plek wat uitgesleten (maar geen tikken inde vbocht !)....wiellager draaide nog wel mooi en heb dat dus niet vervangen maar eerst zo gelaten en andere as er in gedaan.....het is nu weer goed
Toch bedankt voor het antwoord (dat ik nu pas zie omdat de notificatie dat er antw was in de spambox bleek te zitten)
Volgende dag, kwam de remkeluw idd heel makkelihjk los (de remblokjes klemden eerst op de roestrand v d schijf (even met een lijmtang de zuiger teruggeduwd en het ging makkelijk)
Ook na inspectie bleek dat het lawaai vermoedelijk v d aandrijfas kwam.....zat geen vet meer in en was op één plek wat uitgesleten (maar geen tikken inde vbocht !)....wiellager draaide nog wel mooi en heb dat dus niet vervangen maar eerst zo gelaten en andere as er in gedaan.....het is nu weer goed
Toch bedankt voor het antwoord (dat ik nu pas zie omdat de notificatie dat er antw was in de spambox bleek te zitten)
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wiellager en remklauw enzo
En als het nou wel de wiellager was dan kwam je de volgende dingen ook nog tegen:
-Een grote C-clip die (liefst met speciale tang) verwijderd moet worden
-Wiellager die vervolgens met een pers uit de fusee gehaald moet worden
-Deel van de wiellager wat op de wiellaaf blijft zitten en of speciaalgereedschap, of zorgvuldig toegepast geweld (dremel, beitel, hamer) vereist.
En uiteraard in omgekeerde volgorde, terug inpersen van het nieuwe wiellager en die C-clip weer terugzetten.
Maar mooi dat het probleem opgelost is met een as.
-Een grote C-clip die (liefst met speciale tang) verwijderd moet worden
-Wiellager die vervolgens met een pers uit de fusee gehaald moet worden
-Deel van de wiellager wat op de wiellaaf blijft zitten en of speciaalgereedschap, of zorgvuldig toegepast geweld (dremel, beitel, hamer) vereist.
En uiteraard in omgekeerde volgorde, terug inpersen van het nieuwe wiellager en die C-clip weer terugzetten.
Maar mooi dat het probleem opgelost is met een as.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter