Mijn auto heeft twee dingen die me heel erg opvallen en die ik nog niet in andere auto?s heb gemerkt:
1. bij lage snelheden (onder de 40km/h) en dus ook in lage versnellingen (1 of 2) schokt mijn auto enorm als ik van het gas af ga. Ook als ik dit heel rustig doe. (veel auto?s hebben dit in hun 1, maar heb het in zijn 2 nog nooit in een andere auto meegemaakt)
2. Zodra ik van het gas af ga remt de auto enorm af op de motor. Veeeeeel meer dan in iedere andere auto waar ik ooit in gereden heb.
Heeft het met elkaar te maken en zit er ergens iets niet goed, of noem ik nu gewoon een paar AX kenmerken op??
Het is trouwens een 1.1i uit ?94 die nog niet zoveel km gemaakt heeft.(en het al zo sinds ik em 2,5 jaar geleden kocht)
Als ik me niet vergis heeft een motor iets wat er voor zorgt dat iets vertraagd gas terug neemt als je minder gas gaat geven. Zou het hieraan kunnen liggen??
De originele koppeling zit er nog in, maar die is voor zover ik kan nagaan nog prima.
Als ik de koppeling intrap rolt de auto veel makkelijker door ... dus de remmen zijn het ook niet.
Het is waarschijnlijk de motersteun bij de versnellings bak. Dat vertraagd gasgeven is het niet... als je gas los laat die je blok namelijk niks meer, alleen maar remmen op de compressie vd zuigers(remmen op de moter). Hij gaat bokken doordaat ie niet goed vast zit...
dat denk ik ook. Nieuwe motorsteunen doet je in een totaal andere auto rijden. Het effect is onvoorstelbaar. De kantelbewegingen van de motor worden nu veel beter gedempt en verbetert het comfort met een factor 10.
je moet die baksteaun eens loshalen(hoef je blok niet te stutten ovzo) en de rubben goed buigen... check voor scheurtjes/poreus rubber. Hoop voor je dat het niet de bovenste steun is. Pak em daar eens beet en til de moter op... komt ie los dan zul je die steun moeten vervangen... laat maar wat weten als je wil weten hoe( gaat bagger namelijk)
De bovenste steun vervangen is toch ook niet zo bijster veel werk??
Het blok gewoon ondersteunen van onderen met een paar blokken hout, steun helemaal losgooien van het blok en aan de carosserie, dan moet je dr toch zo bij kunnen lijkt me.