aandrijfashoes vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
aandrijfashoes vervangen
Bij mijn ax moet er een aandrijfashoes vervangen worden, namelijk de hoes aan de wielkant.
Daarvoor moet de aandrijfas uit elkaar, maar aan welke kant moet deze uit elkaar, aan de wiel kant of aan de versnellingsbak kant.
Ik heb wel eens de ashoezen vervangen bij een t-oyota celica alleen toen had ik er een uitgebreide manual bij, waar precies in stond hoe het moest.
In de vraagbaak van de ax staat dit er helaas niet in.....vandaar mijn vraag
Daarvoor moet de aandrijfas uit elkaar, maar aan welke kant moet deze uit elkaar, aan de wiel kant of aan de versnellingsbak kant.
Ik heb wel eens de ashoezen vervangen bij een t-oyota celica alleen toen had ik er een uitgebreide manual bij, waar precies in stond hoe het moest.
In de vraagbaak van de ax staat dit er helaas niet in.....vandaar mijn vraag
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
Re: aandrijfas demonteren
Rens wrote:Bij mijn AX moet er een aandrijfashoes vervangen worden, namelijk de hoes aan de wielkant.
Daarvoor moet de aandrijfas uit elkaar, maar aan welke kant moet deze uit elkaar, aan de wiel kant of aan de versnellingsbak kant.
Ik heb wel eens de ashoezen vervangen bij een t-oyota celica alleen toen had ik er een uitgebreide manual bij, waar precies in stond hoe het moest.
In de vraagbaak van de AX staat dit er helaas niet in.....vandaar mijn vraag
bij mijn weten moet je daar speciaal gereedschap voor hebben, kun je beter laten doen... Kost iets van 26 euro plus 1,25 x uurloon.
Bij die T-oyota celica had ik volgens de manual ook speciaal gereedschap nodig. In plaats daar van kon ook een bankschroef, metalen staaf en een hamer gebruikt worden, merkte ik
Het is ook zo dat ik het leuker vind om zelf te doen..(meestal is dit goedkoper)
Het is ook zo dat ik het leuker vind om zelf te doen..(meestal is dit goedkoper)
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
je kan het beste een universele hoes kopen dus niet special voor ax
deze zijn dunner en flexibelere en kan je over de as heen trekken er hoeft dan niets uit elkaar
ik heb er ook uren mee gevochten (orginele)
Denny ook
Jeffry ook en heeft uiteindelijk met universele gedaan
en zo zijn er nog meer had ik begrepen
deze zijn dunner en flexibelere en kan je over de as heen trekken er hoeft dan niets uit elkaar
ik heb er ook uren mee gevochten (orginele)
Denny ook
Jeffry ook en heeft uiteindelijk met universele gedaan
en zo zijn er nog meer had ik begrepen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Joost wrote:je kan het beste een universele hoes kopen dus niet special voor AX
deze zijn dunner en flexibelere en kan je over de as heen trekken er hoeft dan niets uit elkaar
ik heb er ook uren mee gevochten (orginele)
Denny ook
Jeffry ook en heeft uiteindelijk met universele gedaan
en zo zijn er nog meer had ik begrepen
zijn daar foto's van?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
De hoes die ik heb gekocht is volgens mij een universele, maar die kan ik nooooooit zo ver oprekken dat ie over de homokineet heen kan...
Aan alletwee de kanten van de as zit namelijk zo een dik stuk staal een tripode koppeling noemen ze dat.
Dus ik snap het verhaal niet zo goed den ik want er moet toch iets uit elkaar wil je de hoes om de as heen krijgen?
Aan alletwee de kanten van de as zit namelijk zo een dik stuk staal een tripode koppeling noemen ze dat.
Dus ik snap het verhaal niet zo goed den ik want er moet toch iets uit elkaar wil je de hoes om de as heen krijgen?
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
een universele ashoes kan je echt enorm oprekken. Bij de garage hebben ze er een speciaal apparaat voor. Maar het schijnt ook te kunnen over een flessenhals.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Rens wrote:Dan moet ik duidelijk een andere ashoes kopen...
welk merk moet ik hebben?
hoe ziet zo een universele hoes eruit en waar kan ik die kopen? brezan ofso?
een universele hoes heeft iets van 3 steeds groter wordende ringen om met bijv een tire-rap vast te maken op de tripode koppeling
omdat die koppeling verschillende maten heeft kan je die dus op de goede maat afsnijden
hoezen zijn ook veel dunnen qua rubber
nog een tip kook hem in de waterkoker goed warm dan is ie flexibeler
zorg voor wat vet op de koppeling maat zeker niet op je handen anders heb je echt geen grip
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ik heb het zelfde probleem: ik moet dus een nieuwe hoes. Ik heb het even geprobeerd met een fanta fles: invette en de hoes in een pan met kokend water. Maar de hoes blijft toch te stug en ik krijg hem er met geen mogelijkheid overheen. Iemand nog suggesties?
administrator & moderator Citroën-forum.nl
erwt wrote:ik heb het zelfde probleem: ik moet dus een nieuwe hoes. Ik heb het even geprobeerd met een fanta fles: invette en de hoes in een pan met kokend water. Maar de hoes blijft toch te stug en ik krijg hem er met geen mogelijkheid overheen. Iemand nog suggesties?
je moet een universeel hoes hebben niet specifiek ax dat lukt idd never nooit niet
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio