Verder zijn er mogelijkheden om de bobijn en dergelijke van MSD te krijgen ofzo? Ik zoek namelijk toch een bobijn dat iets langer mee gaat dan in mijn GT het geval is

Moderators: denny, vtspower, webmasters
Sorry, ik heb het verhaal niet compleet verteld. Ik heb een 1.6 onderblok liggen, een sportkop en een stel webersBossie wrote:Het klopt dat de vervroegingscurve van een Sport anders is dan van een GT. De kop is ook anders (grotere kleppen, inlaatpoorten), zit een andere nokkenas in, het blok heeft 4 gaskleppen en het is een 1.3 ipv. 1.4 van de GT.
Dit is een samenspel, dus alleen een andere ontsteking plaatsen gaat je geen Sport vermogen opleveren.
Je zou je ontsteking om kunnen bouwen naar een programmeerbaar systeem zoals ik dat in mijn GT heb gedaan. Dan kun je een voor jouw motorblok optimale vervroeging programmeren, DIS-ontsteking gebruiken, waarbij je een MSD bobine kunt plaatsen.