Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
Ik ben nu al een tijdje onderdelen aan het sprokkelen om een 'snel' blokje te bouwen. Het blijft een TU en een 8 klepper dus ik hoop de 125 pk te halen. Nu heb ik vernomen dat een standaard GT carb V-bak niet zo'n fantastisch diff heeft zitten en dit gemakkelijk breekt. Dus lijkt het me verstandiger om naar een saxo 1.1 8v v-bak te gaan. Klopt dit? en weet toevallig iemand de code? want het zijn allemaal MA v-bakken toch?
En is er ooit 1 MA v-bak gemaakt met 6 versnellingen? (voor de leukerds onder ons, de achteruit niet meegerekend )
En is er ooit 1 MA v-bak gemaakt met 6 versnellingen? (voor de leukerds onder ons, de achteruit niet meegerekend )
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
Alle MA bakken zijn in principe hetzelfde, *maar*
Bepaalde bakken hebben inderdaad een versterkt differentieel. (AX GTI, 1.6 Saxo's, 106 XSI, wellicht nog een paar andere, diesels? Daar heeft iemand vast een beter overzicht van..)
Een N/A TU motor gaat een MA bak niet zomaar slopen, pas als je met dingen als turbo's aan de gang gaat dan gaat 't stuk. Of je moet moedwillig lomp aan het doen zijn.. (Burnouts maken met 1 wiel, dat soort dingen, maar daar kan geen enkele bak tegen.)
EN als je dingen gaat doen als turbo's, of dragracen met slicks, dan is het gewoon tijd om te upgraden naar een BE bak + betere aandrijfassen.
Bepaalde bakken hebben inderdaad een versterkt differentieel. (AX GTI, 1.6 Saxo's, 106 XSI, wellicht nog een paar andere, diesels? Daar heeft iemand vast een beter overzicht van..)
Een N/A TU motor gaat een MA bak niet zomaar slopen, pas als je met dingen als turbo's aan de gang gaat dan gaat 't stuk. Of je moet moedwillig lomp aan het doen zijn.. (Burnouts maken met 1 wiel, dat soort dingen, maar daar kan geen enkele bak tegen.)
EN als je dingen gaat doen als turbo's, of dragracen met slicks, dan is het gewoon tijd om te upgraden naar een BE bak + betere aandrijfassen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
ik dacht sowieso al 16v aandrijfassen te steken, maar een BE bak, is dat plug and play op een 1.6 NFZ TU blok? en op welke modellen kan ik deze vinden?AlexanderB wrote:Alle MA bakken zijn in principe hetzelfde, *maar*
Bepaalde bakken hebben inderdaad een versterkt differentieel. (AX GTI, 1.6 Saxo's, 106 XSI, wellicht nog een paar andere, diesels? Daar heeft iemand vast een beter overzicht van..)
Een N/A TU motor gaat een MA bak niet zomaar slopen, pas als je met dingen als turbo's aan de gang gaat dan gaat 't stuk. Of je moet moedwillig lomp aan het doen zijn.. (Burnouts maken met 1 wiel, dat soort dingen, maar daar kan geen enkele bak tegen.)
EN als je dingen gaat doen als turbo's, of dragracen met slicks, dan is het gewoon tijd om te upgraden naar een BE bak + betere aandrijfassen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
BE bak is in principe ontworpen voor de XU motor, maar er is ook een versie die past op TU motoren. Geleverd in 307, 308, partner/berlingo, xsara picasso, C4, C4 picasso, misschien nog een paar, maar alleen de versie met TU motor dus.
Die zijn plug&play wat koppeling en aansluiting op het blok betreft, maar verder niet, je moet dan nog een baksteun bouwen, koppelingsmechanisme passend maken (meeste zijn hydraulisch, maar ze zijn ook mechanisch te vinden, en/of om te bouwen), schakelmechanisme pas maken, 2 aandrijfassen uitkiezen die precies goed zijn qua lengte en/of pas maken, en de meestgebruikte methode is 2 bijbehorende naven afdraaien zodat ze in de AX wiellagers passen.
Zolang je geen turbo gaat inbouwen, zou ik de moeite niet dr in steken.. Ik zou gewoon de bak en assen van een 16V nemen, zou meer dan voldoende moeten zijn.
Die zijn plug&play wat koppeling en aansluiting op het blok betreft, maar verder niet, je moet dan nog een baksteun bouwen, koppelingsmechanisme passend maken (meeste zijn hydraulisch, maar ze zijn ook mechanisch te vinden, en/of om te bouwen), schakelmechanisme pas maken, 2 aandrijfassen uitkiezen die precies goed zijn qua lengte en/of pas maken, en de meestgebruikte methode is 2 bijbehorende naven afdraaien zodat ze in de AX wiellagers passen.
Zolang je geen turbo gaat inbouwen, zou ik de moeite niet dr in steken.. Ik zou gewoon de bak en assen van een 16V nemen, zou meer dan voldoende moeten zijn.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
Of als je der nog eentje kan vinden: een 1.3 rallye bak. Heeft een korte eindverhouding en ook het sterkte diff. Houdt het bij mij prima
AX-kopen is verslavend.
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
vinden is geen probleem, via het werk ken ik wel een groot net aan afbraken en slopen. Maar de prijs die sommige durven vragencitrofenwick wrote:Of als je der nog eentje kan vinden: een 1.3 rallye bak. Heeft een korte eindverhouding en ook het sterkte diff. Houdt het bij mij prima
Maar in ieder geval, thx voor de info. En houd die topics hier maar in het oog, nu de bouw van de blauwe GT die eigenlijk groen ging worden maar nu toch bruin eindelijke begonnen is, zullen er nog topics passeren
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
vergeet uw wieiswie eens niet te voorzien van foto's
AX-kopen is verslavend.
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
ja, ik denk dat ik ongeveer al bijna 2 jaar achter stacitrofenwick wrote:vergeet uw wieiswie eens niet te voorzien van foto's
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
BE3 of BE4 bak van de Berlingo 1.6/2.0 HDI. Als je die stuk krijgt dan moet je wel 350pk+ hebben.
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
iemand de volledige code van zo'n 1.3 rallye bak?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
http://www.axsport.org/t1208-tailles-de ... -boites-ma" onclick="window.open(this.href);return false;
AX-kopen is verslavend.
Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.
ik moet mij aanmelden, print screen toevallig ?citrofenwick wrote:http://www.axsport.org/t1208-tailles-de ... -boites-ma
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen