Heren (en dames)
Ik wil binnenkort een 1.6 8V vliegwiel af laten draaien, maar heb geen flauw idee tot welk gewicht dit veilig kan!
Weet iemand dat hier toevallig?
Wat zijn jullie ervaringen met een afgedraaid vliegwiel op een (gechipte) GTi?
1.6 8V vliegwiel af laten draaien
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.6 8V vliegwiel af laten draaien
1980 Suzuki GS850 L
1987 Ford Orion MK2 1.6 CL
1996 Citroën AX 1.4XSi
2011 Renault Twingo 1.5DCi
1987 Ford Orion MK2 1.6 CL
1996 Citroën AX 1.4XSi
2011 Renault Twingo 1.5DCi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: 1.6 8V vliegwiel af laten draaien
Is het voor een 1.4? Dan beter vertrekken op basis van een 1.4 vliegwiel. Die zijn standaard al een stuk lichter.
Anderzijds heb ik nog gereden met een 1.4 vliegwiel met een goeie koppeling op een 1.6 en dat reed goed hoor!
Hoeveel je zo'n vliegwiel af kan draaien kan ik je helaas niet zeggen...
Anderzijds heb ik nog gereden met een 1.4 vliegwiel met een goeie koppeling op een 1.6 en dat reed goed hoor!
Hoeveel je zo'n vliegwiel af kan draaien kan ik je helaas niet zeggen...
AX-kopen is verslavend.
Re: 1.6 8V vliegwiel af laten draaien
Ja het is voor een 1.4.
Alleen ik wil een 200mm koppeling liggen (heb nog een nieuwe Valeo liggen namelijk), maar ik weet niet of die op het 1.4 vliegwiel past.
vandaar!
Alleen ik wil een 200mm koppeling liggen (heb nog een nieuwe Valeo liggen namelijk), maar ik weet niet of die op het 1.4 vliegwiel past.
vandaar!
1980 Suzuki GS850 L
1987 Ford Orion MK2 1.6 CL
1996 Citroën AX 1.4XSi
2011 Renault Twingo 1.5DCi
1987 Ford Orion MK2 1.6 CL
1996 Citroën AX 1.4XSi
2011 Renault Twingo 1.5DCi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: 1.6 8V vliegwiel af laten draaien
Nee want 1.4 is 180mm. Ik heb ook wel eens gereden met een 1.6 vliegwiel op een 1.4 en trager is hij er niet door. Zelfs iets meer koppel. Hij gaat wel iets minder snel in toeren maar het scheelt de wereld niet.
Persoonlijk zou ik de moeite niet doen om een 1.6 vliegwiel af te draaien omdat je nog een 200mm koppeling hebt liggen. Dan zou ik eerder opteren om een nieuwe 180mm koppeling te kopen. Als je dat vliegwiel fatsoenlijk af wil laten draaien en balanceren ben je minstens evenveel kwijt.
Persoonlijk zou ik de moeite niet doen om een 1.6 vliegwiel af te draaien omdat je nog een 200mm koppeling hebt liggen. Dan zou ik eerder opteren om een nieuwe 180mm koppeling te kopen. Als je dat vliegwiel fatsoenlijk af wil laten draaien en balanceren ben je minstens evenveel kwijt.
AX-kopen is verslavend.