Ontluchtingsnippel afgebroken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Ontluchtingsnippel afgebroken

Post by Rens »

vorige week heb ik een ax1.1 zonder apk erbij gekocht. Deze ax heeft slechts 80000 km op de teller en kostte me 70 euro. :shock:

Hij was afgekeurd op de remmen, volgens kwikfit waren de blokken en schijven aan vervanging toe. Hier heb ik naar gekeken en de blokken en de schijven waren PRIMA. Er zat alleen lucht in het remsysteem.

Dus ging ik het remsysteem ff ontluchten, hierbij brak alleen de ontluchtingsnippel van de linker voorrem af :(.

Als ik nu hard rem slippen alletwee de voorwielen alleen rechts slipt eerder dan links.

heeft iemand een idee hoe ik die afgebroken ontluchtingsnippel uit de remklauw krijg?
Ik kan de nippel niet uitdraaien met een tang want hij is er echt IN afgebroken.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

andere remklauw is het eenvoudigste lijkt me, anders kom je toch echt aan uitboren, en nieuw schroefdraad tappen naderhand, en dat lijkt me nu ook niet et lekkerste om te doen aan zoiets cruciaals als een remklauw :D

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Je hebt bij de bouwmarkt speciale dingen hiervoor. Ze hebben een taps toelopende schroefdraad die tegengesteld loopt. Die draait zichzelf steeds vaster en op een gegeven moment draait dan het deel wat vastzit eruit. Kosten iets van 5 euro voor een setje.

job hoekstra
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM

Post by job hoekstra »

heb nog wel een klauw links eerste serie. mag je gratis ophalen, zit nog aan een veerpoot
Mercedes w115 - Citroën AX: 2 handen op 1 buik

Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Post by Rens »

Bedankt voor de antwoorden, ik ga eerst de nippel eruit proberen te draaien met dat tap setje.
Wanneer dat niet lukt wil ik heel graag de klauw komen ophalen, waar in nederland woon je Job?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Rens wrote:Bedankt voor de antwoorden, ik ga eerst de nippel eruit proberen te draaien met dat tap setje.
Wanneer dat niet lukt wil ik heel graag de klauw komen ophalen, waar in nederland woon je Job?


Groningen..

Post Reply