ax diesel 1800
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax diesel 1800
heeft AX ooit origineel rond gereden met de 1800 psa diesel motor?
is dit ergens te vinden in documentatie of op het internet?
is dit ergens te vinden in documentatie of op het internet?
helaas niet, volgens mij was het wel het plan van citroen maar kwamen ze erachter dat het niet past, vandaar de ontwikkeling van de 1360 cc diesel motor. (heb ik ooit gelezen, kweet niet of het waar is)
mijn motto: "wat niet past, wordt gelast!!!!"
-------------------------------------------------
ax 1.4 diesel - 304985
mijn motto: "wat niet past, wordt gelast!!!!"
-------------------------------------------------
ax 1.4 diesel - 304985
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Lijkt me een broodje aap verhaal want zo'n 1.8 diesel is een XU blok en dat past (i.c.m. de BE3 bak) sowieso nooit. Dat kunnen ze op de tekentafel allang gezien hebben.
En waarom zullen ze dan niet meteen de 1.5 diesel erin hebben gelegd zoals in de latere modellen i.p.v. die 1.4 diesel?
En waarom zullen ze dan niet meteen de 1.5 diesel erin hebben gelegd zoals in de latere modellen i.p.v. die 1.4 diesel?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM
ok, dat de 1500 sneller slijt door zijn langere slag klinkt zeer aannemelijk. Maar wat maakt de Bosch pomp zoveel onbetrouwbaarder dan de Rotodiesel pomp (= CAV pomp????). Zijn ze uitwisselbaar of moeten er dan ook andere injectoren in??
---------------------------------------
ax 1.4 diesel (bosch) - 306089
---------------------------------------
ax 1.4 diesel (bosch) - 306089
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM
Goede vraag, zou ik eigenlijk niet weten, maar neem aan van wel. Ze zullen wel dezelfde opbrengst hebben, dus uitwisselbaar. Verstuivers hoeven sowieso niet vervangen te worden. Ik weet alleen niet of ze een hogere/lagere druk moeten hebben dan bij de roto.
waarom betrouwbaarder? geen idee. Is mijn ervaring. Misschien ook wel het gemak van een rotodiesel om hem goed af te stellen. Dan bedoel ik niet betrouwbaarder, maar makkelijker.
Je kunt met een rotodiesel zonder ombouw wel op een hoger percentage plantaardige olie rijden dan bij de Bosch. De roto heeft minder smeringskanaaltjes dan de bosch en de dikkere olie komt slecht door die kanaaltjes en de bosch gaat dan zeker sneller kapot.
in de zomer rijd ik met 100% slaolie/zonnebloemolie van de jumbo (64ct) Met mijn Mercedes 200D ook.
Kijk maar eens op www.fmso.de en zoek je auto op in de fahrzeugendatabank. Daar hebben ze alle ervaringen van mensen die met slaolie rijden uiteengezet.
Job
waarom betrouwbaarder? geen idee. Is mijn ervaring. Misschien ook wel het gemak van een rotodiesel om hem goed af te stellen. Dan bedoel ik niet betrouwbaarder, maar makkelijker.
Je kunt met een rotodiesel zonder ombouw wel op een hoger percentage plantaardige olie rijden dan bij de Bosch. De roto heeft minder smeringskanaaltjes dan de bosch en de dikkere olie komt slecht door die kanaaltjes en de bosch gaat dan zeker sneller kapot.
in de zomer rijd ik met 100% slaolie/zonnebloemolie van de jumbo (64ct) Met mijn Mercedes 200D ook.
Kijk maar eens op www.fmso.de en zoek je auto op in de fahrzeugendatabank. Daar hebben ze alle ervaringen van mensen die met slaolie rijden uiteengezet.
Job
Mercedes w115 - Citroën AX: 2 handen op 1 buik