Boodschappenlijstje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Timbijnen
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SatJun01, 2013 10:03:09 PM

Boodschappenlijstje

Post by Timbijnen »

Hallo allen,

Binnenkort ga ik mijn AX onderwerpen aan een grote beurt en daarvoor ben ik nu de onderdelen bij elkaar aan het zoeken. Dit is wat ik van plan ben om te bestellen, hebben jullie daar nog aan- of afraders voor?
komt ie:

Bosch oliefilter
5 liter 10w40 (10w40 lust de ax toch het liefst)
Carterplug
Mannfilter luchtfilter
Bolk brandstoffilter
Bosch Bougies
Aandrijfas (ook voor passagierszijde ga ik er een bestellen)
en ik ga nog versnellingsbakolie aanschaffen maar die hebben ze blijkbaar niet bij mister-auto, 75w80 heb ik me laten vertellen

Wat denken jullie?

Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 346
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Boodschappenlijstje

Post by Fruit »

Carterplug hoef je niet te vervangen alleen het ringentje. Bakolie bij Peugeot/Citroën dealer halen.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Re: Boodschappenlijstje

Post by CitroCin »

Ga voor Total bakolie.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Boodschappenlijstje

Post by Bossie »

Controleer of dat het goede luchtfilter is, ze zijn er ook waar de plastic kap niet aan het filter vast zit. Daarnaast zou ik langs de lokale autoonderdelenhandelaar gaan ipv bij Mister-Auto bestellen. Deze geven nl. ook vaak korting (gewoon om vragen, bij Brezan aangeven dat je lid bent van een autoclub) en als 1 v.d. delen niet de juiste blijkt te zijn, kun je makkelijk ruilen. Daarnaast heb je de onderdelen ook gelijk, hoef je niet op de levering te wachten, Mister-Auto is nl. niet altijd zo snel als ze beweren.

Als je een aandrijfas gaat doen, doe dan ook gelijk de keerring. Is niet zo duur en kan een hoop ergernis schelen. Is best lullig, als je je as vervangen hebt en het blijkt daar te lekken.
Last edited by Bossie on ThuOct02, 2014 2:16:13 PM, edited 1 time in total.
Image Image Image

Timbijnen
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SatJun01, 2013 10:03:09 PM

Re: Boodschappenlijstje

Post by Timbijnen »

CitroCin wrote:Ga voor Total bakolie.
Top doe ik!
Fruit wrote:Carterplug hoef je niet te vervangen alleen het ringentje. Bakolie bij Peugeot/Citroën dealer halen.
Ik had vernomen dat het zou kunnen gebeuren dat je je pluggetje naar de kl*te helpt als deze bijv. erg vastzit, dus dacht ik ach, laat ik maar die extra euro uitgeven aan zo'n pluggetje, gewoon voor de zekerheid :)

Timbijnen
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SatJun01, 2013 10:03:09 PM

Re: Boodschappenlijstje

Post by Timbijnen »

Bossie wrote:Controleer of dat het goede luchtfilter is, ze zijn er ook waar de plastic kap niet aan het filter vast zit. Daarnaast zou ik langs de lokale autoonderdelenhandelaar gaan ipv bij Mister-Auto bestellen. Deze geven nl. ook vaak korting (gewoon om vragen, bij Brezan aangeven dat je lid bent van een autoclub) en als 1 v.d. delen niet de juiste blijkt te zijn, kun je makkelijk ruilen. Daarnaast heb je de onderdelen ook gelijk, hoef je niet op de levering te wachten, Mister-Auto is nl. niet altijd zo snel als ze beweren.
Ik zal er op letten inderdaad. De reden dat ik niet naar de handelaar ga is dat het toch vaak duurder blijkt te zijn, en ik heb helaas weinig tijd om meerdere handelaren af te gaan om de goedkoopste te zoeken. Daarnaast ga ik niet zelf sleutelen aan de auto, en staat de beurt gepland voor midden november, ik ga er van uit dat de onderdelen dan wel binnen zullen zijn :).
Als je een aandrijfas gaat doen, doe dan ook gelijk de keerring. Is niet zo duur en kan een hoop ergernis schelen. Is best lullig, als je je as vervangen hebt en het blijkt daar te lekken.
Dank voor de tip, ik zet hem erbij (dat zijn deze denk ik he?)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Boodschappenlijstje

Post by AlexanderB »

linker en rechter keerring zijn anders..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Timbijnen
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SatJun01, 2013 10:03:09 PM

Re: Boodschappenlijstje

Post by Timbijnen »

AlexanderB wrote:linker en rechter keerring zijn anders..
Ja dat had ik in de gaten ja :) toch bedankt, zou lullig zijn als ik twee keer dezelfde haal he

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Boodschappenlijstje

Post by Browny »

Olie is vrij duur bij mister auto. Olietekoop.nl is bijv wat goedkoper

Timbijnen
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SatJun01, 2013 10:03:09 PM

Re: Boodschappenlijstje

Post by Timbijnen »

Bedankt allemaal,

De onderdelen zijn besteld!

Post Reply