Knipperlicht niet uit.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Knipperlicht niet uit.

Post by Browny »

Mijn knipperlicht gaat nadat mijn auto bij de garage is geweest voor een nieuwe km-teller-kabel (wat een woord) niet meer automatisch uit als ik door de bocht heen ben. Weet iemand hier een oplossing voor?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Knipperlicht niet uit.

Post by q01z »

Browny wrote:Mijn knipperlicht gaat nadat mijn auto bij de garage is geweest voor een nieuwe km-teller-kabel (wat een woord) niet meer automatisch uit als ik door de bocht heen ben. Weet iemand hier een oplossing voor?


haal je stuur er eens af
het systeem is heel simpel, onder je stuur zit een uitstekent stukje plastic dat dus tegen een palletje aankomt en je ruitenwisser weer uit zet.. dit zal bij jou wel niet goed zitten!
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Re: Knipperlicht niet uit.

Post by Kakelbont »

q01z wrote:...en je ruitenwisser weer uit zet...


dat lijkt me lastig na elke bocht :P :wink:


OT; dit hoor je wel vaker; kennis van me moest een nieuwe lichtschakelaar en had het zelfde probleem....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

edit: knipperlicht

ruitenwissers kunnen die aan dan? ik heb van die touwtjes waar ik aan moet trekken
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

of ze hebben dat systeem afgebroken

zeker terug gaan kans is aanwezig dat ze het gesloopt hebben
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

het probleem is dat ik er echt pas een maand later ofzo achter kwam, nooit echt op gelet, gewoon automatisch mijn ruitewisser weer uitgetikt met me vinger.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Als je het stuur er even afhaald kan je het zo controleren, als het stuur in de ruststand staat, moet dat stuk plastic op zeg maar de 9 staan van een klok, dan staat ie in de goede stand. Als ie verdraaid is zou ie wel af moeten slaan, maar dan op een ander punt, heb je dat getest, of slaat ie echt niet meer af?

Als ie echt niet meer afslaat, dan is het of dat stuk plastic aan het stuur dat niet goed meer is, of het palletje op de schakelaar zelf dat kapot is, in het laatste geval zit je aan een andere schakelaar vast.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

het vreemde is dat de knipper van links wel afslaat na de bocht maar alleen die van rechts niet, ik ga ff proberen mijn stuur er af te halen. bedankt voor de tips allemaal

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb net mijn stuur er af gehaald. Dat plastic dingetje zit er gewoon nog. Alleen is een van de twee veertjes, die voor rechtsaf dus, een beetje lam. Ik heb geen idee hoe ik die veertjes kan vernieuwen, bij de citroen garage hebben ze die veertjes ook niet los, dus helaas, het blijft handmatig de knipper naar rechts uitzetten.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ff van een andere schakelaar op de sloop die veertjes dr af halen, of desnoods de hele schakelaar pakken

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

dat ga ik ook maar doen, heb net dat hele ding afgebroken.
:oops:

Post Reply