Bij het reinigen van mn injectiehuis ben ik een rubberen ringetje verloren dat aan de onderzijde van de injector zou moeten zitten.
Hier kwam ik pas na een tijdje achter.. Gevolg was wel dat bij het testdraaien de cilinders helemaal ondergelopen waren met benzine.
De twee middelste bougies heb ik weggehaald om benzine te lozen..
Het motortje loopt weer, maar mega brak en met absurd veel witte rook. Wat mij betreft alle signalen van een gescheurde koppakking.
Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door het benzine bad in de cilinders?
En eventueel los hiervan .. weet iemand wat de normale flow hoeveelheid is dat naar de benzine retour slang gaat? Want het viel me op dat (als ik daar geen retourleiding op verbind) er een dikke stroom benzine door die retour komt zetten.
Koppakking lek door verzuipen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Dat klopt wel, heel lang geleden had Duff ook eens zon geintje....

Er ligt nog benzine in je uitlaat... dat moet verdampen
Betreft het brak lopen, heb je 'm een tijdje laten lopen en wat toeren gemaakt? Trek alle 4 de bougies er eens uit, maak ze een beetje schoon en laat de auto even staan zonder bougies er in.
Het klopt dat er een dikke stroom benzine door de retour komt.

Er ligt nog benzine in je uitlaat... dat moet verdampen
Betreft het brak lopen, heb je 'm een tijdje laten lopen en wat toeren gemaakt? Trek alle 4 de bougies er eens uit, maak ze een beetje schoon en laat de auto even staan zonder bougies er in.
Het klopt dat er een dikke stroom benzine door de retour komt.
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Okee, soort van geruststellende reactie dus.
Ik heb de motor een minuutje of 5 laten lopen en daarbij er ook mee rondgereden .. 500 meter. Op de terugweg reed ik door laaghangende bewolking. (van mijzelf)
Hoger in de toeren loopt het blok op zich goed, maar stationair lijkt het net een 2-takt scheepsmotor.
Nog 1 aanvulling, als ik de carter ontluchting verbind met de luchtinlaat slaat de motor direct af.
Ik heb de motor een minuutje of 5 laten lopen en daarbij er ook mee rondgereden .. 500 meter. Op de terugweg reed ik door laaghangende bewolking. (van mijzelf)
Hoger in de toeren loopt het blok op zich goed, maar stationair lijkt het net een 2-takt scheepsmotor.
Nog 1 aanvulling, als ik de carter ontluchting verbind met de luchtinlaat slaat de motor direct af.
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Is die injector niet stuk? Het klinkt een beetje alsof hij vol staat te injecteren. Op zich zou je dat makkelijk moeten zien als je de ufo van het injectiehuis aftrekt.
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Tja wat is 'vol' injecteren.
Je ziet wel de benzine op de gesloten gasklep geschoten worden.. Maar ik heb niet echt een referentie van wat je zou moeten zien
Je ziet wel de benzine op de gesloten gasklep geschoten worden.. Maar ik heb niet echt een referentie van wat je zou moeten zien
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Dit kan je makkelijk controleren:
-'ufo' luchttoevoer van je injectiehuis afhalen
-Als de motor stationair loopt zie je dat je injector een bepaalde hoeveel benzine op je 'dichte' gasklep spuit
-Als je gas geeft gaat de gasklep open -> injector spuit extra benzine in
-Als je de gasklep weer loslaat blijft de injector nog heel even benzine spuiten voordat de injector het signaal krijgt - gasklep dicht -> benzine hoeveelheid bij stationair
-Voor dat moment zie je op de dichte gasklep de injector de benzine inspuiten bij een open gasklepstand, dit hoort dus meer te zijn dan bij stationair loop (slechts een halve seconde ofzo)
Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is
-'ufo' luchttoevoer van je injectiehuis afhalen
-Als de motor stationair loopt zie je dat je injector een bepaalde hoeveel benzine op je 'dichte' gasklep spuit
-Als je gas geeft gaat de gasklep open -> injector spuit extra benzine in
-Als je de gasklep weer loslaat blijft de injector nog heel even benzine spuiten voordat de injector het signaal krijgt - gasklep dicht -> benzine hoeveelheid bij stationair
-Voor dat moment zie je op de dichte gasklep de injector de benzine inspuiten bij een open gasklepstand, dit hoort dus meer te zijn dan bij stationair loop (slechts een halve seconde ofzo)
Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is


Re: Koppakking lek door verzuipen?
Uuuh... stationair.. een beetje lullig gespuug en gedruppeldegene wrote:Tja wat is 'vol' injecteren.
Je ziet wel de benzine op de gesloten gasklep geschoten worden.. Maar ik heb niet echt een referentie van wat je zou moeten zien
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Koppakking lek door verzuipen?
Spuit de injector wel een constante hoeveelheid benzine?Bas_S wrote: Uuuh... stationair.. een beetje lullig gespuug en gedruppel

Re: Koppakking lek door verzuipen?
Thanks voor de reacties.
Dit bleek uiteindelijk toch het probleem:
Dit bleek uiteindelijk toch het probleem:
Spoiler Tuning: