Heb je die blower ooit nog vervangen? Ik heb het vorige week toevallig zelf gedaan. Ik dacht ik zet even wat op het forum voor een volgende persoon die het wil proberen.
Ik ben een absolute beginner wat betreft dit soort dingen, dus iedereen kan het. Ik heb een "nieuwe" gehaald op de sloop. Koste twee tientjes. Zorg wel dat je hem kan terugbrengen als hij het niet doet in alle standen. Eerder had ik er eentje gekocht voor vier tientjes die het ook alleen op de hoogste stand deed.
Als je het dashboard kastje verwijderd (6 schroefjes) kun je er makkelijk bij. Het ding ziet er zo uit als op de foto hier:
Die bruine stekker links onderin moet eerst los. Links en rechts (achter de stekkertjes) zie je twee moertjes. De linker moet er helemaal af, de rechter hoeft alleen een beetje los. Nu schuif je de kachelventilator er zo af. De zwarte afvoerbuis voor de lucht zit er gewoon los omheen. Nieuwe kachelventilator erop en alles weer terug in omgekeerde volgorde en klaar is kees.
Ik hoopte eigenlijk mijn oude ventilator nog te reviseren zodat ik een reserve heb. De weerstand is bij mij helemaal gebroken lijkt het. Ik vond ook stukjes ervan in de ventilator. Er lijkt inderdaad een temperatuurzekering op te zitten zoals Nico al zei. Heeft iemand enig idee wat voor een weerstand er onder zit? En waar ik die zou kunnen krijgen?