acceleratiepompje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

acceleratiepompje

Post by Kakelbont »

Mij is vertelt dat dit voor het gestotter zorgt waar ik nu al een tijd heb. (dus dat inhouden als ik van stilstand, of weinig toeren optrek. )

Ik heb dat eens proberen te sjekken door op dat membraam te drukken wat achter op de carb zit. Als ik dat doe valt het toerental ineens weg, en lijkt het of tie stilvalt, wat dan net niet gebeurt. Want daarna pakt de motor het toerental weer op en draait rustig verder..... :?

Nou ben ik dus van plan op de sloop een carburateur te halen zodat ik rustig kan uitzoeken hoe dat dat zit zonder dat ik m'n eigen carb eraf hoef te halen.

Maar kan iemand mij alvast vertellen of dat dat membraam achterop de carb inderdaad het accelatiepompje is en of dat zelf te vervangen is?

groeten Rob!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Hoi Rob,

Dat is het vacu?mpompje dat de chokestand regelt bij stationair. met een haaks (maken van een spijker) schroevendraaiertje eventueel bijregelen. Meestal gaat na verloop van tijd het membraan kapot van dat pompje. Is volgens mij nog wel te bestellen bij Cit.

Mark

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Het is wel een handshoke, geld dat dan ook?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

choke en carburateur zijn 2 handen op 1 buik
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Ja Rob, Joost heeft gelijk, geldt voor de handchoke. Ik gok er op dat jouw vp gaar is.

Mark

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ok. Ik denk dat ik toch maar eerst op de sloop een complete carb ga halen. Kan ik eerst op me gemak kijken hoe het in elkaar steekt voordat ik weer wat sloop :P

thx voor reacties!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik heb een exploded view uit de kluwer gepakt en voor zover ik kan zien is dit mijn carburateur...
en ik denk dat ik dat membraampje rechts bij 14 maar is ga proberen te vervangen. :)

Image
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Hoi Rob,

Ik denk dat 17 de boosdoener is. Als het membraan hiervan lek is, heb je de door jou beschreven storing. De exemplaren van de sloop zijn meestal ook naar de filistijnen, dus ik zou voor nieuw gaan.

Mark

Post Reply