slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by homiethomie »

Probleempje nr 2: ik hoor een soort jankend geluid van de kant van de driem. Kappen lopen niet aan en het is niet de vsnaar... Rara wat is het. oja het houd even op als ik het gas los laat na wat toeren te hebben gemaakt :roll:
Image

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by homiethomie »

Dubbelpost :wall
Last edited by homiethomie on TueDec04, 2012 9:31:56 AM, edited 1 time in total.
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by Bossie »

Heb je de riem niet te strak staan?
Image Image Image

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by homiethomie »

Afgesteld volgens de howto van grietje, maar dat is wel waar ik ook aan dacht...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by grietje »

homiethomie wrote:Afgesteld volgens de howto van grietje, maar dat is wel waar ik ook aan dacht...
Ik heb dat lange tijd geleden geschreven, het was wat in de haynes staat, maar ik denk ook dat het te strak is!!


Wij hebben het laatst met een SEEM meter gedaan, en het moet ' maar' op 44 seem. Dat is veel minder dan loodrecht onder. Dat is mij namelijk nog nooit gelukt (kippekracht he) en 44 seem lukte zonder moeite.


Maar om op dit topic verder te gaan. Er zit geen gat in het vliegwiel van een GTI? Als je je pin door dat gat steekt komt ie gewoon in de krans??? Maar bij de GT was er dacht ik wel echt één gat?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by MNM(tm) »

Er is maar één echt officiëel blokkeergat, en dat wordt op de foto's van Marc duidelijk aangegeven: een relatief klein gaatje in de zijkant van het vliegwielhuis, nèt boven het aluminium motorcode-plaatje (dat er door de tijd vaak spontaan af valt door bros worden van het aluminium en zo rond de popnagel, waarmee het plaatje aan het blok vast gezet is, wegrot).
Zelfs bij TUD5 blokken zit dat gat nog steeds op diezelfde plek. Kan me niet voorstellen dat PSA uitgerekend bij het GTI-blok dat blokkeergat niet heeft aangebracht.
Overigens is het wel zo dat als je niet weet waar het echte blokkeergat zit, dat je 't echt niet makkelijk kunt vinden (mede doordat 't gaatje door vuil vaak verstopt zit).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by homiethomie »

grietje wrote:
homiethomie wrote:Afgesteld volgens de howto van grietje, maar dat is wel waar ik ook aan dacht...
Ik heb dat lange tijd geleden geschreven, het was wat in de haynes staat, maar ik denk ook dat het te strak is!!


Wij hebben het laatst met een SEEM meter gedaan, en het moet ' maar' op 44 seem. Dat is veel minder dan loodrecht onder. Dat is mij namelijk nog nooit gelukt (kippekracht he) en 44 seem lukte zonder moeite.


Maar om op dit topic verder te gaan. Er zit geen gat in het vliegwiel van een GTI? Als je je pin door dat gat steekt komt ie gewoon in de krans??? Maar bij de GT was er dacht ik wel echt één gat?
mja idd, ik zal hem donderdagavond even opnieuw vast zetten met een pakje suiker van 1,5 kg op een hevel van 80mm :-)
erg nuttige how to overgens grietje!
Image

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by homiethomie »

riem nu afgesteld zoals de haynes zegt, en het gejank is weg :-)
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by gigawebs »

Image
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Er is maar één echt officiëel blokkeergat,(...)
Zelfs bij TUD5 blokken zit dat gat nog steeds op diezelfde plek. Kan me niet voorstellen dat PSA uitgerekend bij het GTI-blok dat blokkeergat niet heeft aangebracht.
As you may know ;-) Wij weten heus waar dat gaatje zit.

Maar wat ik bedoelde is, het gat in het vliegwiel. Ik heb namelijk bij de GT echt gehad dat ik mijn blokkeerpennetje door het gaatje stak en dan eerst een rondje over metaal kraste voordat hij in een gat 'viel'

Echter bij de GTI van Jelle steekt het pinnetje dan door ' gewoon' de krans (zie foto van jelle hierboven)

Eerste wat ik dacht toen ik het zag is ' je zit in verkeerde gaatje te poeren :P' Maar dat deed ie dus niet.

MAW, wij hebben geen flauw idee of we het vliegwiel nu goed hebben, gezien we alles tegelijk los hebben gehad en er dus net zoveel mogelijkheden om te blokkeren als tandjes op het vliegwiel zijn....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by MNM(tm) »

Ik heb een vliegwiel van een 1.5D los in de schuur liggen.
'k Zal eens kijken of daar nu inderdaad een apart gaatje in zit voor blokkeren.
Eveneens staat het TUD5 blok waar dat vliegwiel vanaf komt, naast datzelfde vliegwiel, dus kan ik ook ff checken hoe dat officieële blokkeergat nu eigenlijk uit komt tov. het vliegwiel.

Tijd voor fotowsch dus! :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by Bas_S »

grietje wrote:As you may know ;-) Wij weten heus waar dat gaatje zit.
Als Jelle in het bovenstaande gaatje zit, zitten jullie echt in de verkeerde!

Het gaat je zit nog iets meer naar het midden.
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by grietje »

Bas_S wrote: Als Jelle in het bovenstaande gaatje zit, zitten jullie echt in de verkeerde!

Het gaat je zit nog iets meer naar het midden.
:lol: Hoe krom het ook klinkt :P

Maar, je bent de verlosser. Ik dacht al, dit kan niet, ik wéét 100% zeker dat er er een gat in het vliegwiel zit. Pfoe, gelukkig, word nog niet gek :D Zitten 2 gaatjes daar dus :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: slecht lopen na distrib. wissel 1.4 inj KDY verdelerkap

Post by q01z »

Romy! Ga jij eens in een hoekje zitten en jezelf heel diep schamen!


Foei..
Image

Post Reply