maat o-ring delco

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

maat o-ring delco

Post by Netheo »

Ik zoek de maat van de rubberen O-ring van de ontsteking van een AX GT carb. Dus waar de verdelerkop (delco) met vacuumvervroeger in het blok zit.
De mijne lekt daar namelijk een beetje :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: maat o-ring delco

Post by MNM(tm) »

Volgens mij is dat gewoon de keerring van de nokken-as. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: maat o-ring delco

Post by AlexanderB »

Nokkenas heeft aan die kant geen keerring.. Alleen een O-ring waar dat verdelerhuis om kan draaien (afstelling), en een keering intern zodat de verdelerkap niet vol olie loopt (die gaan meestal niet stuk, die O-ringen wel)

Even op de Citroën Servicebox gekeken: 36,5mm, (nog te bestellen met nummer 5933-60 bij de dealer,) hetzelfde voor alle 3 de merken verdelers..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: maat o-ring delco

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:Nokkenas heeft aan die kant geen keerring.. Alleen een O-ring waar dat verdelerhuis om kan draaien (afstelling), en een keering intern zodat de verdelerkap niet vol olie loopt (die gaan meestal niet stuk, die O-ringen wel)

Even op de Citroën Servicebox gekeken: 36,5mm, (nog te bestellen met nummer 5933-60 bij de dealer,) hetzelfde voor alle 3 de merken verdelers..
THX :D net op tijd, ik ging vandaag ff bij een citroenverdeler passeren :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply