Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Hallo,
kan iemand mij helpen met het volgende,
ik heb gisteren mijn koppakking vervangen van mijn AX 1.1 uit '94
nu had ik op alle slangetjes een gekleurd tapeje gedaan, maar die zijn er allemaal afgevallen op 1 na.
heeft iemand een foto of iets dergelijks van waar all slangen op moeten?
mvg.
het gaat voornamelijk om dat kleine pijpje op het spruitstuk onder de injectie, en die daarboven op de injectie, en die recht onder op het spruitstuk
kan iemand mij helpen met het volgende,
ik heb gisteren mijn koppakking vervangen van mijn AX 1.1 uit '94
nu had ik op alle slangetjes een gekleurd tapeje gedaan, maar die zijn er allemaal afgevallen op 1 na.
heeft iemand een foto of iets dergelijks van waar all slangen op moeten?
mvg.
het gaat voornamelijk om dat kleine pijpje op het spruitstuk onder de injectie, en die daarboven op de injectie, en die recht onder op het spruitstuk
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Dat ziet eruit als zijnde een MAgneti Marelli injectiehuis.
Ben de laatste tijd nogal druk bezig geweest met diesels (TUD5), dus m'n kennis over MM systemen is een beetje op de achtergrond geraakt, dus weet ik de volgende info niet met 100% zekerheid (ben op m'n werk, kan dus momenteel geen verificatie doen).
Als ik het me goed herinner, zitten de slangetjes als volgt:
op 't onderste (rechte) pijpje: de slang van het koolstoffilter
het (haakse) pijpje erboven: slang naar MAP-sensor
rechtopstaande pijpje op 't spruitstuk (bovenste foto, links onderin): slang naar remberachtiger
Ik zal -als het weer het toelaat- vanaaf even een kijkje nemen onder de motorkap van mijn Volcane, die heeft hetzelfde injectiesysteem, dan kan ik je 100% zekerheid geven.
Ben de laatste tijd nogal druk bezig geweest met diesels (TUD5), dus m'n kennis over MM systemen is een beetje op de achtergrond geraakt, dus weet ik de volgende info niet met 100% zekerheid (ben op m'n werk, kan dus momenteel geen verificatie doen).
Als ik het me goed herinner, zitten de slangetjes als volgt:
op 't onderste (rechte) pijpje: de slang van het koolstoffilter
het (haakse) pijpje erboven: slang naar MAP-sensor
rechtopstaande pijpje op 't spruitstuk (bovenste foto, links onderin): slang naar remberachtiger
Ik zal -als het weer het toelaat- vanaaf even een kijkje nemen onder de motorkap van mijn Volcane, die heeft hetzelfde injectiesysteem, dan kan ik je 100% zekerheid geven.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Last edited by JBo on ThuJun21, 2012 10:35:16 PM, edited 1 time in total.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
ok bedankt,
waar gaat het rechte pijpje (vacuum) naartoe?
luchtfilter?
waar gaat het rechte pijpje (vacuum) naartoe?
luchtfilter?
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
O ja,
en kan iemand mij vertellen hoe ik mijn radiator en zo kan ontluchten?
er zijn schijnbaar 3 ontluchtings punten?
en kan iemand mij vertellen hoe ik mijn radiator en zo kan ontluchten?
er zijn schijnbaar 3 ontluchtings punten?
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
HO!
die aansluiting koelslang kloptniet!
die aansluiting koelslang kloptniet!
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
die voorste aansluiting, nu aangeduid als koelslang, is vacuum dat richting de carterontluchting gaat (slangetje omhoog, vaak uitgehard!)
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Thanx! ik had alle slangen aangesloten heb alleen die ene kleine achterop het spruitstuk over,
hij start in 1 keer, maar hij "schommelt" wat in toeren bij stationair,
komt dat door dit slangetje?
hij start in 1 keer, maar hij "schommelt" wat in toeren bij stationair,
komt dat door dit slangetje?
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
yup, hij pakt daar nu valse lucht..
kan je uit de diagram niet halen waar deze moet?
kan je uit de diagram niet halen waar deze moet?
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Op dat onderste rechte buisje moet het slangetje naar de MAP-sensor.
Dat is dat ding dat links van het injectiehuis tegen de onderkant van de watergoot (onder de parafaan/voorruit) zit geschroefd.
Dat is dat ding dat links van het injectiehuis tegen de onderkant van de watergoot (onder de parafaan/voorruit) zit geschroefd.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
nooit opgevallen dat dat er zat, verklaart dat mn "gti" geluid bij het optrekken?
hij maakt nu wel veel geluid en weinig vaart, haal de 100 net
hij maakt nu wel veel geluid en weinig vaart, haal de 100 net
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Het schommelen is opgelost!
klingt nog steeds als een echte racewagen is dit normaal?
hij rijd wel lekker fel tot ongeveer 80 km/u.
daarna is het kruipen naar de 100.
klingt nog steeds als een echte racewagen is dit normaal?
hij rijd wel lekker fel tot ongeveer 80 km/u.
daarna is het kruipen naar de 100.
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
dat klinkt niet echt goed hoor!
weet je zeker dat de distributieriem goed op tijd staat?
weet je zeker dat de distributieriem goed op tijd staat?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
klinkt inderdaad als distributie die een tandje verkeerd staat..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
Hoi,
sorry was ff in griekenland maar ben weer terug.
zal vanmiddag ff naar de riem kijken, op de nokkenas zit een merkje (centerpuntje)
ik neem aan dat die naar beneden in lijn met de krukaspoelie moet zitten? en dt daar ook zo'n puntje op zit?
sorry was ff in griekenland maar ben weer terug.
zal vanmiddag ff naar de riem kijken, op de nokkenas zit een merkje (centerpuntje)
ik neem aan dat die naar beneden in lijn met de krukaspoelie moet zitten? en dt daar ook zo'n puntje op zit?
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
nu weet ik wel zeker dat die riem fout staat..
gelukkig heeft Romy (grietje) hier ooit een HowTo voor geschreven
http://lasjoh.home.xs4all.nl/DriemAXHOWTO.pdf
gelukkig heeft Romy (grietje) hier ooit een HowTo voor geschreven
http://lasjoh.home.xs4all.nl/DriemAXHOWTO.pdf
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: ThuJun21, 2012 10:37:39 AM
- Location: Hellevoetsluis
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
ik heb ten alle tijden de borgpen bij het vliegwiel laten zitten, en heb de kop met nokkenas terug gezet en een inbus 5 of 6 in het gat van de nokkenas gedaan om ze uit te lijnen, ik neem aan dat je het vliegwiel maar op 1 manier kan blokeren?
mischien had ik een dikkere inbussleutel moeten nemen?
iig heb ik de riem er gewoon zo weer terug opgezet.
mischien had ik een dikkere inbussleutel moeten nemen?
iig heb ik de riem er gewoon zo weer terug opgezet.
Re: Slangetjes van het spruitstuk/injectie en luchtfilter
ok, dan valt het misschien mee en staat hij 1 tandje fout..
zoals je het uitlegt lijkt hij idd 1 tandje te laat te staan, dat gebeurd wel vaker
zoals je het uitlegt lijkt hij idd 1 tandje te laat te staan, dat gebeurd wel vaker