uitlaat vastlassen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
eisse
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: TueFeb10, 2004 9:08:29 AM

uitlaat vastlassen

Post by eisse »

hallo allemaal
misschien is het een domme vraag maar een collega van mij heeft via een vriend van een kennis haar uitlaat helemaal vast laten lassen! Ze had er elke keer gedoe mee en telkes een nieuwe uitlaat onder haar auto (dit is wel een audi) vond ze te duur, dus vandaar deze oplossing.

Kennen jullie mensen die dit ook gedaan hebben en kan dit kwaad voor je auto? of is dit gewoon een bagger oplossing? Het klinkt nmlk zo simpel :)

eisse

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

dit is geen goed plan!

Je uitlaat moet kunnen bewegen want je motor beweegt ook tijdens t optrekken etc! Dit gaat scheuren en veel herrie maken !! Zal niet lang heel blijven denk ik!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

De uitlaat vast lassen aan de pijp die vanaf je spruitstuk of katalysator komt? (dit ipv een klembeugeltje)

OF

De uitlaat bevestigingsbeugeltjes vast lassen aan de auto zelf? (dit ipv de ophangrubbers)

Daar is een heel groot verschil tussen natuurlijk !!!

Als het laatste bedoelt wordt dan ben ik het geheel met AX_POWAH eens.

In het eerste geval denk ik dat t niet kwaad kan (lassen of klembeugeltje). Want vast is vast natuurlijk. Maar dat weet ik niet zeker, misschien dat anderen hier duidelijkheid over kunnen geven ???
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je je uitlaat vastlast aan de auto gaat ie kapot door de beweging van het blok.

Als je je uitlaat helemaal uit een stuk maakt door alle pijpen aan elkaar te lassen dan ben je er mooi ziek van ie er onder vandaan moet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Dat is inderdaad het grote probleem ja, alles als 1 pijp vastlassen betekend een kl*te werkje om alles los te krijgen en te vervangen. Maar in principe gaat je auto er niet kapot van.

Zat ik toch in de goeie richting te denken :D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

helemaal vastlassen is minder werk om em eronderuit te halen hoor,...

voor bij het spruistuk losgooien en dan uit de rubbers klaar,...

alleen tis wel minder als ze er nu iets aan krijgt want dan kan ze dus echt een complete nieuwe pijp van voor tot 8er kopen best duur geintje lijkt mij!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

een groot lomp ding losmaken is altijd lastiger dan een paar kleine dingetjes. Het is trouwens ook helemaal niet nodig om de boel vast te lassen, een paar uitlaatklemmen en uitlaatcement werkt ook.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

1992ax11i
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 56
Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
Location: Kop van Noord Holland

Post by 1992ax11i »

Kan heel simpel, alle rotte delen eruit slijpen, nieuwe inlassen.

Je meot enkel zorgen dat je een flexibel stuk in je voorpijip hebt zitten.
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia

Post Reply