Startproblemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Huisman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: WedOct01, 2003 3:49:30 PM

Startproblemen

Post by Huisman »

Heb een AX 1.1i uit 92 met startproblemen. :( De verschijnselen: Bougies vonken niet, benzinepomp loopt niet, benzine-relais werkt goed, motor gaat wel rond. Rara wat kan dit zijn??? :?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Ik gok op een kapotte ontstekingsmodule. Wat de benzinepomp met het ontbreken van de vonk te maken heeft ontgaat me!

Mark

Huisman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: WedOct01, 2003 3:49:30 PM

Post by Huisman »

Heb er al een andere ontstekingsmodule op gehad, maar dat hielp niet... Dus het moet denk ik iets anders zijn.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zou beginnen met een andere benzinepomp. Voordat je dat doet moet je even kijken of ie stroom krijgt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

een vriend van mij heeft dus precies hetzelfde [zover ik begreep door de telefoon]

-de auto rijd op de startmotor gewoon weg [in de 1e vers.]
-slepend starten werkt niet
-aanduwen dus ook niet

geen benzine en geen vonk lijkt mij, of athans 1 van deze 2 niet.. bij hem is de module/bobine vrijwel nieuw..

Betterman had zo'n zelfde probleem..
wel opvallend opzich, een aantal met dezelfde problemen?? mijne heeft het ook, maar dat is een kwestie van afstellen..
Image

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Startproblemen

Post by Handjes »

Versleten verdeelkap+rotor.

redscorpionstings
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
Location: purmerend
Contact:

Post by redscorpionstings »

hebben jullie van relais gehoord ,ze vervangen doet wonderen ,je hebt er 2 een voor de injectie en een voor de benzine pomp ik dacht ook het is de ontsteking grrrrrrrrrr :darkangel emile

Huisman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: WedOct01, 2003 3:49:30 PM

Post by Huisman »

Probleem opgelost!

ANWB er maar bij gehad (ik ben toch lid, dus waarom niet), en die dachten eerst ook aan het relais, maar dat bleek het niet te zijn. Probleem was een of andere stekker die gecorrodeerd was. Stekkertje losgehaald, verbinding hersteld met een kroonsteentje en het werkt weer! So we're back on the road again!

Post Reply