PROBLEMEN/TIPS MOTOR INBOUW
Moderators: denny, vtspower, webmasters
PROBLEMEN/TIPS MOTOR INBOUW
Hallo mensen!
Ik ga volgende week maandag beginnen met het inbouwen van een motorblok. Ik heb gereedschap genoeg een vraagbaak enzo erbij dus dat zit wel goed...
Het plan is als volgt: ik heb een 1.4first diesel uit 93, en ik heb een 1400xsi blok uit 98. . Ik gooi het diesel blok eruit en de 1400xsi erin,De injectie is er al af en komen carbs op (zodra ik die heb van axvts).
Waar moet ik goed op letten of wat zou problemen op kunnen leveren?
Vraagje vast:
* De brandstoftank, kan ik die laten zitten en goed schoon maken of beter om een benzinebrandstof tank erin te monteren?
vast bedankt
groetjes geert
Ik ga volgende week maandag beginnen met het inbouwen van een motorblok. Ik heb gereedschap genoeg een vraagbaak enzo erbij dus dat zit wel goed...
Het plan is als volgt: ik heb een 1.4first diesel uit 93, en ik heb een 1400xsi blok uit 98. . Ik gooi het diesel blok eruit en de 1400xsi erin,De injectie is er al af en komen carbs op (zodra ik die heb van axvts).
Waar moet ik goed op letten of wat zou problemen op kunnen leveren?
Vraagje vast:
* De brandstoftank, kan ik die laten zitten en goed schoon maken of beter om een benzinebrandstof tank erin te monteren?
vast bedankt
groetjes geert
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
dat gezeik met de rdw is heel simpel op te lossen door de auto te laten keuren door de rdw! als ze m na de verbouwen goed keuren en geschikt vinden voor de openbare weg dan krijk ik de papieren dat t een 1400 benzine is en kan ik m gewoon verzekeren.
De keuring is wel extra duur maja dan zit t wel allemaal goed... de kabelboom valt reuze mee by the way want ik ga voor carbs en niet voor injectie dus een injectiecomputer etc heb ik er na de verbouwing nie inzitten...
ax powah
De keuring is wel extra duur maja dan zit t wel allemaal goed... de kabelboom valt reuze mee by the way want ik ga voor carbs en niet voor injectie dus een injectiecomputer etc heb ik er na de verbouwing nie inzitten...
ax powah
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
Hey mensen ik ben deze week nog super druk met werken maar ga maandag t een en ander halen/ bestellen:
* oliekeerringen int differtieel (ax diesel)
* klembouten v d fuseekogels
* uitlaatflenspakking
* Koelvloeistof, motorolie, versnellingsbakolie
* slangenklemmen etc
Nog meer dingen die verstandig zijn te vervangen als ik toch heel de zooi los heb liggen van elkaar...?! EN waar kan ik dit t beste (lees: wanneer heb ik t t snelste!) halen?
groetjes geert
* oliekeerringen int differtieel (ax diesel)
* klembouten v d fuseekogels
* uitlaatflenspakking
* Koelvloeistof, motorolie, versnellingsbakolie
* slangenklemmen etc
Nog meer dingen die verstandig zijn te vervangen als ik toch heel de zooi los heb liggen van elkaar...?! EN waar kan ik dit t beste (lees: wanneer heb ik t t snelste!) halen?
groetjes geert
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Sander wrote:Ik weet niet hoe lang je ermee wil rijden. Maar wat dacht je van een nieuwe koppeling erin nu je de boel toch mooi open hebt liggen.
Precies!
Onderdelen gewoon bij de citro?n-dealer halen. Als ze ze niet op voorraad hebben heb je ze de volgende dag al.
Versnellingsbakolie moet je sowieso bij je dealer halen dat is 75w 80 als ik me niet vergis.
Last edited by arnie on FriAug27, 2004 11:26:33 AM, edited 1 time in total.
Freude am Fahren.
t viel mee!!
ik kon alleen bij de citroen garage terrecht voor de uitlaatpakking en uitlaatflens pakking + keerringen uit t diffencieel = totaal 20 euro! Dus viel reuze mee!
De klembouten bij de fusseekogels heb ik nog ff achterwege gelaten omdat er verschillende diameters zijn en ik nu niet weet of ik nu ax GT / ax diesel of ax 1100 fusseekogelbouten moest hebben ...
de strips voor onder de voorbumper en achterbumper heb ik ook dus komt allemaal goed
groetjes geert
ik kon alleen bij de citroen garage terrecht voor de uitlaatpakking en uitlaatflens pakking + keerringen uit t diffencieel = totaal 20 euro! Dus viel reuze mee!
De klembouten bij de fusseekogels heb ik nog ff achterwege gelaten omdat er verschillende diameters zijn en ik nu niet weet of ik nu ax GT / ax diesel of ax 1100 fusseekogelbouten moest hebben ...
de strips voor onder de voorbumper en achterbumper heb ik ook dus komt allemaal goed

groetjes geert
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!