Ik heb binnenkort de beschikking over 4 winterbanden;
2x 135 &
2x 145
Wat is het beste, de dunnere op de vooras of andersom?

grt
Jorrit
Moderators: denny, vtspower, webmasters
q01z wrote:tsja,
persoonlijk heb ik liever achter meer grip als voor.. maar daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld..
voordelen meer grip voor;
beter remmen/acceleren
minder onderstuur
nadelen meer grip voor als achter;
stel je rijdt te hard over een rotonde... en je neus glijdt onderstuurt weg, je reactie is dan automatisch gas los.. maar omdat je achter minder grip hebt, sta je daarna achterstevoren!
dus; in 9 vd 10 gevallen is bredere banden voor beter..
maar die 10e keer is een 'noodgeval' en dan wil je het juist andersom!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Let maar eens op rallyauto's. Met mooi weer hebben ze er brede sloffen onder, maar zodra ze op modder of in de sneeuw rijden zijn die brede sloffen in eens omgeruild voor smalle bandjes waarmee ze dus veel meer grip hebben.JBo wrote:Zeer interessant, zo had ik er nog niet over nagedacht.
Ik dacht altijd hoe breder des te beter, maar die vlieger blijkt dus niet op de gaan.
Dan gaan we dus voor dunner achter:)
Profieldiepte is zeker belangrijk, zeker op een winterband. Met minder dan 4 mm diepte verliest deze zn eigenschappen. 4 dezelfde banden hoeft van mij niet, zolang er op de as maar hetzelfde op ligt.Happytree wrote:Wat ik veel belangrijker vind is het merk/type en de profieldiepte.
Zelf rij ik het liefst met 4 dezelfde banden (merk/type/maat).