na veel gekloot en gezeur met de remschijven heb ik besloten om toch maar te kijken voor een ander ondestel.
nou hoor ik van meerdere kanten dat in principe alles uitwisselbaar is maar....
hier en daar lees ik dan toch dat er verschillende, draagarmen veerpoten etc zijn.
nou was mijn idee om een set ph.2 gti poten + fussee + remmerij voor eronder te smijten met dan ook gelijk ph.2 gti of saxo vts draagarmen
mijn vraag aan jullie,.. is het uberhaupt mogelijk om dit idee uit te voeren?, en waar moet ik op letten qua aankoop veerpoten en draagarm (qua afmetingen)? zou het namelijk nogal zuur vinden als ik bijvoorbeeld een set gti poten aanschaf en ik kom erachter dat de draagarm van een type 2 gti niet onder mijn type 1 GT past en de fusseekogel van een type 1 niet in een type 2 fusseestuk,... dan ben ik dus nog verder van huis
nog even voor de duidelijkheid:
het gaat om een GT type 1 '91
met type 1 onderstel en type 2 (4-gaats) wielnaven (m 'n remmerij klopt dus voor geen meter )
hoop dat m'n verhaal een beetje te begrijpen is
alvast bedankt !!!!
veerpoten etc swap..? type 1 GT '91
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: veerpoten etc swap..? type 1 GT '91
ha jelle,
wat jij wilt, is ongeveer hetgeen waar Jan mee rijdt (Bossie)
ik zal even je vragen kort beantwoorden;
-een ph2 draagarm (ook GTI) past zonder moeite onder een ph1.
-ph1/ph2's fussees zijn beide in dezelfde draagarmen te persen
-bij een ph2 fussee hoort uiteraard ook een ph2 veerpoot
-een GTI veerpoot + GTI remmerij + GTI draagarm past als combinatie goed onder je auto.
waar je echter op moet letten is;
-er zijn verschillende aandrijfassen aan zowel bak als naafzijde, aangezien je al op 4gats rijdt kan het eigenlijk niet anders als dat je naafzijde al de goede as is.
wat jij wilt, is ongeveer hetgeen waar Jan mee rijdt (Bossie)
ik zal even je vragen kort beantwoorden;
-een ph2 draagarm (ook GTI) past zonder moeite onder een ph1.
-ph1/ph2's fussees zijn beide in dezelfde draagarmen te persen
-bij een ph2 fussee hoort uiteraard ook een ph2 veerpoot
-een GTI veerpoot + GTI remmerij + GTI draagarm past als combinatie goed onder je auto.
waar je echter op moet letten is;
-er zijn verschillende aandrijfassen aan zowel bak als naafzijde, aangezien je al op 4gats rijdt kan het eigenlijk niet anders als dat je naafzijde al de goede as is.
Re: veerpoten etc swap..? type 1 GT '91
-ph1/ph2's fussees zijn beide in dezelfde draagarmen te persen
persen?, die kogel krijg je toch vaak gewoon in het fusseestuk/onderpoot geschoven? wat ik bedoel was of de fuseekogel die op de draagarm zit, verschilt van maat tussen ph1 en ph2?
heel erg bedankt voor je reactie!!, ga donderdagavond een set ax gti veerpoten plus remmerij en wielnaven (excl.-wiellagers) ophalen , nu nog een set draagarmen (hda gehoord dat bij type 1 draagarmen de bouten bij de kogel nogal moeilijk te verkrijgen zijn....
persen?, die kogel krijg je toch vaak gewoon in het fusseestuk/onderpoot geschoven? wat ik bedoel was of de fuseekogel die op de draagarm zit, verschilt van maat tussen ph1 en ph2?
heel erg bedankt voor je reactie!!, ga donderdagavond een set ax gti veerpoten plus remmerij en wielnaven (excl.-wiellagers) ophalen , nu nog een set draagarmen (hda gehoord dat bij type 1 draagarmen de bouten bij de kogel nogal moeilijk te verkrijgen zijn....
Re: veerpoten etc swap..? type 1 GT '91
die fussee's zijn bij porsche idd gewoon vastgebout.. maar bij een AX zit dat geperst
fusseebouten voor ph1 draagarmen zijn idd niet meer te krijgen via de reguliere weg..
fusseebouten voor ph1 draagarmen zijn idd niet meer te krijgen via de reguliere weg..
Re: veerpoten etc swap..? type 1 GT '91
ooo op die manier, ik snap hem... zat ff verkeerd te denken
tjah porsche he duitse degelijkheid hahahaha
tjah porsche he duitse degelijkheid hahahaha