Zwarte smurrie in koelsysteem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Zwarte smurrie in koelsysteem

Post by IceByte »

Ik heb daarnet even de koelvloeistof gecontroleerd, maar nu zag ik dat er in de vulhals zwarte smurrie aan de binnenkant zat, voor zover ik kon voelen zat het er aan, het is een beetje vettig, iemand enig idee wat het kan zijn, of waar het vandaan komt?

Het is een 1.4 diesel, en ik heb wat olielekkage op de koppakking, en op de verbindingsslang vanaf het klepdeksel naar het luchtfilter (olie op de buitenkant van het luchtfilter).

De koelvloeistof is niet oud, ik denk nog geen 10000 km geleden erop gedaan nadat de koppakking vervangen is.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Dit krijg je bij een lekke koppakking.........

Ik zou er toch maar over gaan denken om de koppakking te laten vervangen....... anders gaat je hele systeem onder de slurry zitten......dit kan bevriezen in de winter
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

de koppakking is pas al vervangen, dat is het gekke.

1992ax11i
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 56
Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
Location: Kop van Noord Holland

Post by 1992ax11i »

Of je hebt hem er weer uitgetrapt, of het zijn de resten van de oude koplekkage....

Je kan je systeem aftappen en doorspoelen, misschien dat het dan schoon blijft. Mijne sludged wit in de radiateur ook na een lekke koppakking, dit zijn ook olieresten. Maar de kop is nog steeds dicht (gelukkig maar want ik heb er nog geen 100 km mee gereden).

Post Reply