auto trekt naar links, luide kloenk

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

auto trekt naar links, luide kloenk

Post by peter »

Het is een tijdje goed gegaan maar sinds gisteravond is er iets goed mis. Ik reed van m'n werk naar huis, en het viel me op dat de ax behoorlijk naar links trok bij gasgeven. Aangezien het al laat wat heb ik er verder niet naar gekeken. Toen ik vanmorgen weg moest draaide ik rechtsaf de oprit af. Tijdens het rollen trok het stuur met schokken naar links, ook hoorde ik een aantal harde "kloenk"-en. Direct gestopt, ff vlug gekeken, maar niks gezien, dus ik stap weer in en rij de straat uit. Rechtdoor zijn er geen problemen, en bochten naar links ook niet. Echter het kloenkend geluid was bij bochten naar rechts zeer hard aanwezig, en ik voelde het stuur echt schokken. Ik vermoed de aandrijfas, maar klopt het dan ook dat de auto bij volgas echt behoorlijk naar links trekt? Of heeft er iemand een ander idee?
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

als het je aandrijfas is en je rijd een rondje dan moet het kloenken een mooi constant ritme zijn afhankelijk van je snelheid. Is dat niet het gevel dan moet je je kogels maar eens checken op speling. Heb je het bv ook als je over een hobbel heengaat enzo.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply