Ik heb een groots probleem.
Ik heb een AX 1.0 uit 1994 en deze reed prima tot ik een klein schoonheidsfoutje op de snelweg kreeg. De koelslang van de radiator naar thermostaat (de korte) die vond het nodig om een beetje water af te voeren (slang gesprongen, gat van +/- 5 cm). Gevolg was natuurlijk motor oververhit, motor onder de koelvloeistofzeik, naja prima gelopen allemaal. Dus repareren.
Vervangen:
Radiatorslang
Koppakking
Thermostaat (omdat de slang niet zomaar springt)
Thermoswitch (omdat de slang niet zomaar springt)
Kleppendekselpakking
Nog wat kleine dingetjes.
Vervolgens:
Olie vervangen, koelsysteem 100x ontlucht vergat het ontluchtingsnippeltje bij de thermostaat dus schoot niet echt op etc.
Sleutel omdraaien en...
Starten en lopen. Motor ff in laten leren en rondje gereden, auto reed maar niet jofel, dus ff kleppen gesteld en toen al een stuk beter. Mn meissie wou de auto lenen, start hem s'ochtends rijdt 100 meter en de auto begint te stotteren, hikken en slaat af. Gevolg: ze moest hem helemaal achteruit terugduwen door de smalle straat bij ons achter. Vond ze niet zo heel fijn....
Maar goed, ik ging eens even kijken wat er aan de hand was etc. Kreeg de auto niet gestart.
Vervolgens het volgende gedaan:
- Brandstofpomp gecheckt
- Injectiesysteem gereinigd
- Benzinetank gecontroleerd (meter zei dat er wat inzat, toch ff gecheckt.)
- Luchtfilter gecheckt, was prima
- Distributie bekeken, of deze goed op tijd stond, dit was het geval...
Niks, startte nog steeds niet. Vervolgens proberen de auto uit te lezen aangezien het geel/oranje K+ motorlampje ook knipperde tijdens de startpogingen. Niks, geen foutmeldingen alles was prima...
Volgende dag ineens starten en lopen...
Dag erna weer hetzelfde probleem, niks nakkes nada..
Daarna boordcomputer gereset, alle contacten ff gesprayt met contactspray, en wat gebeurd er.... Starten en lopen.
Daarna ff paar dagen laten staan, elke dag ff proberen te starten omdat alles het nu deed en ik dus niet echt kon doormeten wat er wel of niet werkte...
Vandaag dus ff klein stukje wezen rijden. Rijdt prima totdat ik de koppeling op laat komen en iets meer gas geef als wanneer ik normaal rijdt. Dan begint de auto te stotteren en vrij heftig ook. Het motorlampje gaat branden en zodra ik de koppeling weer intrap stopt het schokken. Ik hoor op dat moment verder geen backfires ofzo dus ik denk dat het niet de ontsteking is ofzo...
Maargoed, ik kan dus niks vinden en heb nu zo'n beetje alles wel nagekeken en al veel te veel gelezen over wat het eventueel wel niet zou kunnen zijn.
Is er hier iemand die ooit iets vergelijkbaars heeft gehad en mij verder kan helpen? Want ik word er een beetje gallemikkig van