Me GTI slaat af

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Me GTI slaat af

Post by fredju »

Me GTI slaat af. Dat doet ie al vanaf het begin, vooral na een warme start eerst, maar nu doet ie het steeds vaker als ik geen vermogen vraag. Was prima mee te rijden aangezien hij het na 5 minuutjes weer goed deed, maar nu gebeurt het te vaak en dat is niet veilig meer. Sinds afgelopen week heeft ie ook last van inhouden.
Zou iemand me hiervan kunnen afhelpen?? Vergoeding no problem..

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Me GTI slaat af

Post by Mastenhose »

Zet je AX maar hier voor de deur, wil je best een kleine vergoeding voor de auto geven, maar voor nix achterlaten mag natuurlijk ook, beter zelfs... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Me GTI slaat af

Post by Pgoddijn »

Ah, je had zeker nog wat onderdelen nodig ;-)
Image

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

dus, zou iemand me kunnen en willen helpen aub

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Me GTI slaat af

Post by raoel »

Een GTI, dus een multipoint?

Klinkt als typisch module-probleem. Goedkoop te bestellen in Engeland (ebay.co.uk) of voor wat meer geld bij een Nederlandsche autoonderdelenzaak.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

wat is multipoint :P

er zit een 1.6 8v in van een saxo met een group n chip

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

wat is multipoint :P

er zit een 1.6 8v in van een saxo met een group n chip

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Me GTI slaat af

Post by raoel »

moet je even googlen... met een niet-standaard AX is het toch wel handig om te weten wat je hebt...

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

raoel wrote:moet je even googlen... met een niet-standaard AX is het toch wel handig om te weten wat je hebt...
dat staat er toch... een saxo 8v met groep n sjip

ik heb er meer aan om te weten wie mijn autootje gaat maken, dan weet ik waar ik naartoe moet rijden :D ... om er daarna weer mee terug te rijden ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Me GTI slaat af

Post by AlexanderB »

als het n module is die stuk is, dan heb ik dr een in de aanbieding, 50 euro? (nieuw in verpakking, gekocht maar al uitgesloten als oorzaak voor ie aankwam per post)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

heb remreiniger in dat ding achter de luchtfilter gespoten en nu lijkt ie weer beter te lopen

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

heb remreiniger in dat ding achter de luchtfilter gespoten en nu lijkt ie weer beter te lopen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Me GTI slaat af

Post by Bossie »

Wat voor group-N chip is het? Die voor een 1.4 GTI? Grote kans dat dat niet loopt, je hebt een 1.6, de tabellen in die group-N chip zijn bedoeld voor 1.4. Goed mogelijk dat die het niet juist bij kan regelen.
Image Image Image

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

Bossie wrote:Wat voor group-N chip is het? Die voor een 1.4 GTI? Grote kans dat dat niet loopt, je hebt een 1.6, de tabellen in die group-N chip zijn bedoeld voor 1.4. Goed mogelijk dat die het niet juist bij kan regelen.
volgens mij heb je gelijk

vreemde is alleen dat hij na warme start even niet goed loopt en verder weinig problemen heeft

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Me GTI slaat af

Post by Bossie »

Het is in ieder geval niet duidelijk wat je uberhaubt in je AX hebt liggen. Zo zie ik in het motorenlijstje al 3 verschillende 1.6 8v blokken (90pk, 100pk & 103pk). Daarnaast, wat voor kabelboom gebruik je, met wat voor ecu, wat voor inlaat en zo zijn er nog wat zaken.

Voor je gevoel kan het wel goed lopen, maar dan nog kun je een te arm of rijk mengsel hebben en ongemerkt je blok aan z'n einde helpen. Vooral als je blok te arm loopt en dat doet ie waarschijnlijk omdat bij het inspuiten van remmenreiniger hij wel goed gaat lopen. Dat duid er op dat je met een te arm mengsel rijdt.
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Me GTI slaat af

Post by AlexanderB »

omdat de ecu inspuit voor een 1.4, maar er voor 1.6 aan lucht doorheen gaat. en dan slaat ie inderdaad af.. terug naar de standaardchip, die regelt af op lamda (en die zou dus in principe vanzelf ongeveer juist moeten inspuiten)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Me GTI slaat af

Post by Bossie »

Een standaard 1.4 gti ecu is geprogrammeerd voor een 1.4, grote kans dat de tabellen hierin niet toereikend zijn voor een 1.6. Dus, gewoon de standaard 1.6 ecu er aan. Wat voor injectoren gebruik je trouwens? Die van de 1.4 of 1.6?
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Me GTI slaat af

Post by Pgoddijn »

Sowieso zou je met een 1.6 8v enkel baat kunnen hebben bij de toerenbegrenzer van de Group N chip. Verder werkt zo'n chip alleen maar in je nadeel. Heb je de originele chip nog? En zo nee, wat is de code van je ECU?
Image

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Me GTI slaat af

Post by fredju »

Bossie wrote:Het is in ieder geval niet duidelijk wat je uberhaubt in je AX hebt liggen. Zo zie ik in het motorenlijstje al 3 verschillende 1.6 8v blokken (90pk, 100pk & 103pk). Daarnaast, wat voor kabelboom gebruik je, met wat voor ecu, wat voor inlaat en zo zijn er nog wat zaken.

Voor je gevoel kan het wel goed lopen, maar dan nog kun je een te arm of rijk mengsel hebben en ongemerkt je blok aan z'n einde helpen. Vooral als je blok te arm loopt en dat doet ie waarschijnlijk omdat bij het inspuiten van remmenreiniger hij wel goed gaat lopen. Dat duid er op dat je met een te arm mengsel rijdt.


ehhh. OK :)
wat voor blok er precies inligt weet ik niet! wat ik me heb laten vertellen een 90 pk
op die ecu staat nu BOSCH 0 261 200 217 kan je daar iets mee
lampje van de lambda brand wel altijd
rijdt wel 7200 rpm dat is wel leuk, ook omdat er geen middendemper op zit
originele ecu erop zetten dus zeggen jullie en de huidige chip is waardeloos..?
dat zou lachen zijn dat ding rijdt al 8 jaar met die chip erin zijn rondjes ..

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Me GTI slaat af

Post by Pgoddijn »

ECU is een AX GTI ECU, dan werkt de Group N chip wel gewoon. ECU lampje brand altijd, da's dus niet de Group N chip die momenteel in vrijwel elke GTI zit ;-). 1; daar zou het lampje niet bij moeten branden, 2; toerenbegrenzer slaat pas boven de 8000 rpm in en 3; APK haal je er niet mee bij de gastest. Verder zijn er meerdere gevallen waarbij de "goede" Group N chip gewoon op een 1.6 8v werkt.

Misschien een goeie chip plaatsen?
Image

Post Reply