[quote="ruud2"]lees dan naar mijn serieuze waarschuwing ook even:
http://www.peugeotperformance.net
Heb ik bekeken, zeer professioneel, uw waarschuwing heb ik niet gevonden.
Artikel "De ET waarde"
Is dit niet vooral bedoeld voor de voorwielen, vanwege de besturing, motorgewicht, aandrijving en de grotere krachten bij het accelerenen en remmen.
Probeer je ET waarde binnen een tolerantie van 3 mm te houden.
Deze zou ik vooraan monteren.
Achteraan zou ik spacers Eagle, 20 mm monteren (zie foto hierboven).
Deze worden gecenterd op het vetpotje en hebben een randje waarop het wiel gecenterd wordt.
Vooraan valt de spoorbreedte best mee omdat het spoor zichtbaar breder is dan achteraan.
Zonder spacers achteraan is de wielkast niet veel gevuld.
Andere wielen/banden kunnen daar niets aan verbeteren omdat diameter/bandomtrek niet mag veranderen.
Bedankt voor uw hulp en ik kijk uit naar uw mening.
the.roadrunner
Wheel spacers
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJul17, 2010 6:42:04 PM
- Location: België - West-Vlaanderen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheel spacers
de standaard maat voor de AX ligt, zover ik weet tussen de 18 en 25 mm, en ik heb een aardig aantal velgen zien langskomen die daar net buiten vallen, zoals mn eigen setje met ET 5 mm, wat inderdaad niet echt een optimale maat is.
de ET waarde word gekozen:
-om vrij te blijven van ophangingsonderdelen. daarna worden de spatborden daar weer omheen ontworpen.
-om het draaipunt van de voorwielen (draaipunt door sturen), ongeveer midden op het loopvlak van de band te houden, om zodoende een neutrale stuurbalans te houden.
voor de achterwielen is de ET waarde qua handling minder belangrijk, maar uit gemak worden dr dezelfde velgen als voor toegepast, waaromheen spatborden en vrijheden van de ophaning dan weer worden ontworpen door de fabrikant.
lagerschade geloof ik niet zo in, ja, oke, als je n spacer van 15 cm dr tussen zet, oke, maar n paar mm maakt echt weinig verschil. en stel dat het verschil maakt, dan doe je 150.000 km met n set lagers ipv 300.000, en dan kost het je een setje lagers, niet het einde van de wereld.
de ET waarde word gekozen:
-om vrij te blijven van ophangingsonderdelen. daarna worden de spatborden daar weer omheen ontworpen.
-om het draaipunt van de voorwielen (draaipunt door sturen), ongeveer midden op het loopvlak van de band te houden, om zodoende een neutrale stuurbalans te houden.
voor de achterwielen is de ET waarde qua handling minder belangrijk, maar uit gemak worden dr dezelfde velgen als voor toegepast, waaromheen spatborden en vrijheden van de ophaning dan weer worden ontworpen door de fabrikant.
lagerschade geloof ik niet zo in, ja, oke, als je n spacer van 15 cm dr tussen zet, oke, maar n paar mm maakt echt weinig verschil. en stel dat het verschil maakt, dan doe je 150.000 km met n set lagers ipv 300.000, en dan kost het je een setje lagers, niet het einde van de wereld.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheel spacers
Als je ze toch monteert, vergeet niet langere bouten te kopen.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJul17, 2010 6:42:04 PM
- Location: België - West-Vlaanderen
Re: Wheel spacers
Hier mag een op.
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
Re: Wheel spacers
the.roadrunner wrote:Hier mag een op.
welnee laat maar lekker open,,
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Wheel spacers
Lijkt mij nergens voor nodig, misschien zijn er wel meer mensen met vragen over spacers...
Re: Wheel spacers
Volgens mij leeft bij the roadrunner ook de gedachte dat als een topic gesloten is, het van de internets verdwijnt. Dat is niet zo.
Al is de moderator nog zo snel, de Google Cache achterhaald hem wel
Al is de moderator nog zo snel, de Google Cache achterhaald hem wel