Sinds een paar dagen heb hoor ik tijdens het rijden een snelheid afhankelijke zoem uit de voorkant van de ax komen. Nu heb ik een paar topics gelezen en denk dat het de wiellagers kunnen zijn. Ik heb net even de auto op de krik gezet en de voorwielen een flinke zwiep gegeven en ze zoemen allebei behoorlijk. Het enige wat ik me nu af vraag is het volgende, ik heb een half jaartje terug de remschijven en blokken laten vervangen, zou het daar misschien iets mee te maken kunnen hebben? Ook omdat het aan beide wielen tegelijk aan het gebeuren is. Ik ben ook eigenlijk niet echt te spreken over de garage waar dat gebeurd is en ga daar liever niet weer naar terug.
Bedankt alvast voor alle adviezen die jullie kunnen geven!
wiellager?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: wiellager?
Daar heb ik dus ook last van he. Hou er wel rekening mee dat het een lager zou kunnen zijn. (ergste geval) In mijn geval zit ik te twijfellen of het remblokje niet aanloopt op de schijfrem buitenkant. Zit er een rand bij de schijfremmen. bij mij wel.
Ik moet zo ie zo alle remmen bekijken, pak ik alles mee, ook de handrem achter. Kabelbreuk denk ik. Kan hem wel stellen, alleen werkt de kabel niet meer aan een kant. mmmm Mooie klus als het mooi weer is.
Als je niet te vreden bent met je garage, niet meer heen gaan. Zelf ook zo ene ervaring, nu blijf ik er bij, wijzer geworden door jetz hilfe ich mich selfbst... en de haynes. Moet zeggen is leuker, leerzamer, en je komt wat minder bij de garage....
Komt goed.
Ik moet zo ie zo alle remmen bekijken, pak ik alles mee, ook de handrem achter. Kabelbreuk denk ik. Kan hem wel stellen, alleen werkt de kabel niet meer aan een kant. mmmm Mooie klus als het mooi weer is.
Als je niet te vreden bent met je garage, niet meer heen gaan. Zelf ook zo ene ervaring, nu blijf ik er bij, wijzer geworden door jetz hilfe ich mich selfbst... en de haynes. Moet zeggen is leuker, leerzamer, en je komt wat minder bij de garage....
Komt goed.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Re: wiellager?
Het bleek in de versnellingsbak te zitten volgens de garage. We kwamen er ook achter dat een fusee ook wel erg veel speling had.. Werk aan de winkel dus!