Bakolie bijvullen via bovenkant.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 62
Joined: ThuMay21, 2009 10:46:38 PM

Bakolie bijvullen via bovenkant.

Post by shineslikesun »

Bovenop de versnellingsbak, recht onder de pijp die naar het luchtfilter gaat, zit een zwarte plastic dop op een pijpje geklemd. Is dit dit de opening van de versn.bak om de bakolie makkelijk bij te vullen? Zo goed benaderbaar dat ik het me moeilijk voor kan stellen.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Is bedoelt om lucht eruit te laten, maar bakolie gaat er ook heel goed door naar binnen.
Altijd meer PK's dan jou!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

je kan daarmee alleen niet zien of de bakolie op het juiste niveau staat,
daarvoor is de vulplug aan de zijkant namelijk, met die plug open, auto waterpas, olie dr in tot het bij die plug aan de zijkant dr weer uit drupt, dan plug dr in en klaar :)

om bij die zijkantplug te komen moet het wiel dr af, maar als je toch koppeling gaat wisselen *kijkt naar andere topic* dan heb je dat toch al..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

bij koppeling wisselen moeten toch je steek assen eruit dus je bent al al je olie kwijt. Je bouwt alles weer terug, en gooit daarna 1.8liter bakolie in de bovenste opening. Iets teveel maakt niet uit, dat verbruikt die wel weer.
AX 11TRE 1988

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gewoon 2 liter hoor, geen 1,8.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Terminal wrote:bij koppeling wisselen moeten toch je steek assen eruit dus je bent al al je olie kwijt. Je bouwt alles weer terug, en gooit daarna 1.8liter bakolie in de bovenste opening. Iets teveel maakt niet uit, dat verbruikt die wel weer.
Een v-bak verbruikt geen olie en teveel olie is schadelijk. Gewoon via de zijkant bijvullen, dan weet je zeker dat je goed zit.
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Op de luie manier kan ook (via de bovenkant) als je daarna de vulplug maar even losdraait. (en de overtollige bakolie natuurlijk even opvangt)

Vergeet ook niet de ringetjes te vervangen van de vul en aftapplug, kosten maar een euro, maar het is zo lullig als je vanwege de besparing van een euro je bakolie beetje bij beetje verliest.
Artikelnummer is: 016488

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

Browny wrote:Op de luie manier kan ook (via de bovenkant) als je daarna de vulplug maar even losdraait. (en de overtollige bakolie natuurlijk even opvangt)

Vergeet ook niet de ringetjes te vervangen van de vul en aftapplug, kosten maar een euro, maar het is zo lullig als je vanwege de besparing van een euro je bakolie beetje bij beetje verliest.
Artikelnummer is: 016488
slim!

die ringetjes had ik niet. jmrrrr
iemand tips hoe ik kan controleren of ze niet stiekem lekken? schoonmaken en kijken of het nat wordt heeft weinig zin denk ik...
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Goed vastdraaien :) Als het lekt zie je de druppels wel aan de bak hangen.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply