Iets te pittig... stationair toerental, klepspeling? ideeen?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zeg, zijn er na dat uitlijnen van 3 jaar geleden ook nog fuseekogels o.i.d. vervangen?
Dan kan het natuurlijk maar zo zijn dat er toen (per ongeluk) nog e.e.a. losgemaakt is namelijk. En dus dat uitlijnen inderdaad nodig is.
Maar aan de andere kant zou je dan vreemde slijtage aan je banden moeten zien...

Overigens lijkt 1:15 mij zo gek nog niet... ben er erg jaloers op.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Okee, dat is wel een goede tip! Hoe ziet die sensor eruit en waar kan ik m vinden, waar moet deze op aangesloten worden? ik dacht wel te zien dat alles nu vast zat, maar kan me ook "verkeken" hebben natuurlijk...

Blauw en groen waren nu sowieso aangesloten door een handig forumlid :)

Of de bedrading is dan inderdaad gebroken...

Nee; de fuseekogels zijn niet vervangen.. Hoe kan je merken of deze niet goed meer zijn?
Anders laat ik hem gewoon weer uitlijnen en kijk hoe het dan is...
Weer op zoek naar Citroën

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij is de blauwe van de ecu, maar het is al vrij lang geleden dat ik die in mijn handen had.

Ik weet wel dat Mark de temperatuur sensor van de ecu een keer stuk heeft gehad, dit heeft hij toen omschreven op dit forum, dus met even zoeken moet je hier meer over kunnen vinden.
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

De blauw is inderdaad voor de ECU. Is als het goed is, de voorste en waar je het makkelijkste bij komt.
AX 11TRE 1988

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Wat mij betreft is blauw voor het dashboard, en groen voor de ECU.

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Hier staat het beschreven welke sensor waar zit, met dank aan pcrodent, zijn info heeft me al vaker geholpen (y)

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6789
Techniek is simpel zolang je het snapt !

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Oke thanx voor de tips :)
Maar groen en blauw waren allebei goed aangesloten; kan idd zijn dat er eentje "kapot" is.
Of zou het ook een kapotte lambdasensor kunnen zijn?
Weer op zoek naar Citroën

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Lamda gaat die 1:10 of minder van rijden... en sterke benzine lucht in de auto.

Watertemperatuursensor zou die over het algemeen slecht van moeten gaan lopen.
AX 11TRE 1988

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Heb m uit laten lezen en alles blijkt goed.
Misschien door afstelling van de klepspeling in combinatie met kou ;)
Hoef me in ieder geval geen zorgen te maken verder :)

Alleen dat naar rechts trekken blijft... Denk na bijna 3 jaar maar weer opnieuw uit laten lijnen of zou er een lager niet goed meer zijn? Misschien naar de linkerkant kijken? Rechts was goed (gezien met die ashoeswissel).
Weer op zoek naar Citroën

Post Reply