Zwaar gaspedaal

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Zwaar gaspedaal

Post by CitRoel »

Sinds een aantal weken heb ik m'n vriendin ook besmet met niet alleen een Citroën virus maar ook een AX virus. 8) We hebben voor haar een AXje uit Zwolle gehaald, en na een paar uurtjes achterstallig onderhoud oplossen issie weer bijna perfect. Ik heb alleen ??n vraagje nl. het gaspedaal gaat erg zwaar, ik heb de kabel al eraf gehaald maar de kabel gaat mooi soepel :? Nu heb ik het vermoeden dat de veer aan het gasklephuis te strak staat, zou ik deze veer ??n winding minder kunnen geven? En zo ja.... hoe?? :)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Een veer die te strak staat :S Dan moet je eventjes aan dat hefboompie van je carb of inj huis voelen hoe zwaar die gaat. Misschien dat het je gaspedaal zelf is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

heb ik gedaan... het is echt de gasklep... (of de veer die zorgt dat ie weer terug gaat)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

dan zit er niets anders op dan of te kijken of je de boel kan smeren of een ander inj huis cq carb.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply