Carterbak van alle 1.4 motoren gelijk ?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Als je je aftapplug op wil offeren om er een sensor in te schroeven, kun je dan niet gewoon een gat in het carter boren en er dan een moer op lassen waar je de sensor in kunt schroeven?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Dan moet wel eerst je carterbak eraf, anders kan je geen gat boren, dus kan je dan net zo goed een carterbak halen waar hij al inzit, dan heb je ook gelijk die sensor 8)

Ik vind die oplossing met een sandwitchplaat nog wel de mooiste oplossing, dat is zo gemonteerd, ik heb die dingen op ebay gevonden voor 30 euro, alleen moet je dan 15 euro verzendkosten betalen, dat is best veel :( dus ik zal van de week even kijken of ze niet in nederland te vinden zijn.
Tevens miet ik nog even zien te achterhalen wat de maat van het schroefdraad is van de sensor, je kan verschillende maten bestellen namelijk.
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Jongejan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 112
Joined: SunMar01, 2009 8:42:36 PM
Location: Breezand

Post by Jongejan »

Volgens service.Citroën.com heeft de olietemperatuursensor M14x1,25 schroefdraad.
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Image
zo, ff plaatje gejat.. past die sensor niet rechts in die plug van het horizontale kanaal? zegmaar boven de versnellingsbak..?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Ik heb net op ebay een Sandwich plaat gekocht, dus ik ga dat proberen, deze heb je daar voor 30 euro thuis op de mat, want de carterbak vervangen werd me even iets te gek zonder brug, de hele uitlaat moet er af voor één sensor dus dat zag ik niet zo zitten.

De sandwich plaat wordt ook nog een leuke uitdaging, ze zijn er niet met zulke grote gaten (M14x1,25) dus dat wordt uiboren en opnieuw tappen, dit moet wel lukken want het is de zelfde maat en draad als een bougie van een brommer, de sandwich plaat is 3 cm dik dus die kan dat wel hebben denk ik.

Nu maar hopen dat de us mail een beetje wil opschieten :wink:
Techniek is simpel zolang je het snapt !

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

succes met monteren :) let dr wel ff op dat dr n liter olie uit komt als je de filter dr af draait? en je kan dr 100x makkelijker bij van onder, dus ff op assteunen, bokjes, of wat dan ook, is wel aan te bevelen op zich..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

lekkersimpel wrote:...de sandwich plaat is 3 cm dik dus die kan dat wel hebben denk ik...
Kun je als die 3 cm ertussenkomt je oliefilter nog wel kwijt achter je radiateur?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Dat gaat lukken, ik heb een paar oprij bokken, de olie moet er ook een keer uit, zal hij ook wel weer leuk vinden om verse te krijgen, ik heb dat blokje 2 jaar geleden van mark gekocht met de olie er nog in, na die tijd 1 keer iets bij gedaan, dus ik mag niet klagen maar vervangen kan geen kwaat :D
De olie die ik kwijt raak legt op het inlaat spruitstuk door carterdamp, jammer dat het daar niet blijft leggen, dan had ik het terug kunnen gieten :lol:
Techniek is simpel zolang je het snapt !

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Ik had daar al naar gekeken, ik heb ruimte zat voor het filter, zeker 10 cm, dus 3 kan ik er wel missen, ik maak me meer zorgen of die sensor wel in die plaat gaat passen zoals ik wil.

Image
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Post Reply