Versnellingsbakolie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Versnellingsbakolie
Wat voor versnellingsbakolie moet er in een AX?
En dan doel ik met name op het nummer achter GL. Volgens de Vraagbaak moet er GL-5 in (en dan uit m'n hoofd 80W of 90W), maar ik heb hier bijv. ook nog 75W/80W GL-4 liggen... kan dat ook of sloop ik dan iets?
Overigens kon ik dus bij de Brezan geen 80W of 90W in GL-5 vinden toen ik er was. Net zoiets als zoeken naar 10W30 olie
En dan doel ik met name op het nummer achter GL. Volgens de Vraagbaak moet er GL-5 in (en dan uit m'n hoofd 80W of 90W), maar ik heb hier bijv. ook nog 75W/80W GL-4 liggen... kan dat ook of sloop ik dan iets?
Overigens kon ik dus bij de Brezan geen 80W of 90W in GL-5 vinden toen ik er was. Net zoiets als zoeken naar 10W30 olie
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Archivaris
Pagina 7 van het onderhouds boekeje van 1991 (ENT-NL-1101)
Code: Select all
Citoën verkiest Total
Motorolie
Alle Seizoenen: TOTAL QUARTZ 10 W 40
TOTAL GTE 15 W 40
Versnellingsbakolie: TOTAL TRANSMISSION BV 75 W/80 W
Remvloeistof: TOTAL HBF 4
Smering algemeen: TOTAL MULTIS 2
TOTAL petis mécanismes
Ik pak altijd deze: klik.
Gearlube 75W80 van Kroon oil, speciaal voor de Franse handgeschakelde bakken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Mooi, volgens mij heb ik die nl. al staan voor de eend Morgen even kijken.Rio97 wrote:Ik pak altijd deze: klik.
(dacht alleen dat er GL-4 op stond, volgens die site is het GL-5. Maar ik weet überhaupt niet wat die code betekent... )
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX liefhebber
Nou snap ik er niets meer van
Mijn 106 dus ax schakelt zwaar k** in zijn 2 met een koude motor, zelfs zo erg dat ik soms weer stil sta voor hij er in wil, na iets van 500 meter te hebben gereden is dit over en schakelt hij keurig, dit zou de schuld zijn van de olie die ik in de bak heb gegooit na mijn motor wissel 2 jaar geleden, laat dat nou de zelfde olie zijn als waar jullie het over hebben !
Ik heb het probleem trouwens al 2 jaar hoor, echter wordt het erger omdat nu ook mijn schakelstangen behoorlijk speling hebben, niet dus dat ik het idee had dat de olie slechter werd.
Als het niet aan de olie legt heb ik een probleem waar ik volgens mij niet blij mee wordt
Mijn 106 dus ax schakelt zwaar k** in zijn 2 met een koude motor, zelfs zo erg dat ik soms weer stil sta voor hij er in wil, na iets van 500 meter te hebben gereden is dit over en schakelt hij keurig, dit zou de schuld zijn van de olie die ik in de bak heb gegooit na mijn motor wissel 2 jaar geleden, laat dat nou de zelfde olie zijn als waar jullie het over hebben !
Ik heb het probleem trouwens al 2 jaar hoor, echter wordt het erger omdat nu ook mijn schakelstangen behoorlijk speling hebben, niet dus dat ik het idee had dat de olie slechter werd.
Als het niet aan de olie legt heb ik een probleem waar ik volgens mij niet blij mee wordt
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
Mijn schakel stangen hoef ik niet te smeren hoor, als ik hem in een versnelling heb staan heb ik net zo veel speling naar links en rechts als dat hij in zijn vrij staat, het hele 'gevoel' is er ondertussen uit vandaan, maar het is nog geen weer om er onder te leggen he, dus hij moet nog even geduld hebben
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber