ax warmgelopen.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Leont
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: ThuMar18, 2010 9:56:50 AM

ax warmgelopen.

Post by Leont »

Hallo ik kijk hier al een tijdje rond en nu heb ik de volgende vraag.

Mijn ax is warmgelopen door een lekke koppaking. Hij start nog wel gewoon, maar durf er niet mee te rijden. Mijn vraag is of het voldoende zal zijn om de koppakking te vervangen en de kop te laten vlakken of is er een grote kans dat er meer schade is aangericht.

Mvg Leont

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Als je na die warmloper direct de auto hebt uitgezet en daarna niet meer hebt gestart is de kans groot dat je niets hoeft te vlakken.

Trek anders gewoon de kop er eens af en kijk hoe alles er an toe is (lees wel de HOW-TO goed door en/of schaf een Haynes aan!). Materiaal is goedkoop via eBay te bestellen en de uiteindelijk kosten als je alles (koppakking, d-riem, spanrol, waterpomp, kopbouten enz.) zelf doet zullen ongeveer €100,- â €150,- zijn.

Leont
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: ThuMar18, 2010 9:56:50 AM

Post by Leont »

MBa@NL wrote:Als je na die warmloper direct de auto hebt uitgezet en daarna niet meer hebt gestart is de kans groot dat je niets hoeft te vlakken.

Trek anders gewoon de kop er eens af en kijk hoe alles er an toe is (lees wel de HOW-TO goed door en/of schaf een Haynes aan!). Materiaal is goedkoop via eBay te bestellen en de uiteindelijk kosten als je alles (koppakking, d-riem, spanrol, waterpomp, kopbouten enz.) zelf doet zullen ongeveer €100,- â €150,- zijn.
Bedankt voor het antwoord, dan zal ik maar even een setje halen op ebay en de kop eraf trekken. Het zou ook zonde zijn als die op de sloop beland namelijk.

Post Reply