Ratelend relais

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bjorn
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr16, 2004 11:25:59 AM

Ratelend relais

Post by Bjorn »

Zoals het onderwerp al doet vermoeden, heb ik last van een ratelend relais. Ik heb precies het zelfde probleem ook al eens bij een saxo gezien, echter, toen kon de eigenaar me niet vertellen welke slecht was. Ik ga er dus vanuit dat er dus meer Citroen's rondrijden die dit probleem hebben (gehad). Dus misschien kan ??n van jullie me helpen. 8)

Het probleem is dus dat ??n van de relais (links onder bij het stuur) continue rammeld. Ik heb geen zin om er lukraak ??n te vervangen, omdat je dan pas na 3 verkeerde vervangen te hebben, de goede te pakken hebt :? . Is er ??n die vaker kapot gaat en zo ja, welke? Of is er een truukje om er achter te komen welke het zou kunnen zijn?

Het gaat overigens om een volcane uit '95. Alvast bedankt.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Hahahahah.... (sorry, dacht dat ik de enige was)

Kort door de bocht... Het komt dus vaker voor.. En bij mij was het de relais van de intervalstand van de ruitenwisser voor...

Weeet zo een twee drie niet welke dat was.. maar zou zeggen zet em op de interval stand, zodra de wisser beweegt trek er eentje uit... (dacht een grijze of zwarte, maar kan het mis hebben!)
Succes....

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is een zwarte met een stalen klipje erop
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bjorn
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr16, 2004 11:25:59 AM

Post by Bjorn »

He brutus,

Dat kan best wel eens kloppen. Gisteren ratelde die continue (vandaar mijn post, ik werd er gek van) en heeft het de hele tijd geregend. En vandaag, grotendeels droog, heb ik hem niet gehoord.

Ik ga het eens proberen, bedankt.

Nachtapotheker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuOct30, 2003 7:03:58 PM
Location: Utrecht

Post by Nachtapotheker »

Bij mij ratelt die van de knipperlichten...
AX 1.5 D -> 1995

Bjorn
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr16, 2004 11:25:59 AM

Post by Bjorn »

Je raad het al natuurlijk. Sinds de post heeft het relais niet meer gerateld, maar zodra die weer begint zal ik ze beide er eens uit trekken.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Nachtapotheker wrote:Bij mij ratelt die van de knipperlichten...


Dat zou ook de schakelaar kunnen zijn, bij de mijne had ik dat ook, mar dat bleek de schakelaar aan et stuur te zijn die gewoon gaar was

Bjorn
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr16, 2004 11:25:59 AM

Post by Bjorn »

Yep, het is de schakelaar.

Bedankt voor de tips!!!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Das mooi dat het probleem gevonden is, de schakelaar iis redelijk simpel te vervangen, je moet dr alleen 1 zien te vinden, ik zou zo niet weten of die van een ZX ook zou passen, het ziet dr qua interieur erg hetzelfde uit, dat weet ik wel.

Bjorn
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr16, 2004 11:25:59 AM

Post by Bjorn »

Zx weet ik zo niet, maar saxo (zonder mistlampen) past wel. ZX, bx, 106, e.d. zal dus ook wel. Maar die stengels zijn best wel duur, geloof ik.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

volgens mij valt het met de prijzen nog wel mee, het is een goedkoop wagentje, dus echt duur zal het niet zijn, op de sloop zijn ze wel te vinden, ik weet niet of je em toevallig uit elkaar kan halen en dan schoon kan maken, ik heb dr toendertijd meteen een andere in gehangen.

Post Reply