zichtbare verschillen tussen kfz & nfz

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

zichtbare verschillen tussen kfz & nfz

Post by citrofenwick »

De meesten kennen het verhaal wel denk ik. Afgekeurd omdat ze mn motocode niet kunnen lezen. Ze twijfelden vooral aan de 'K' van KFZ. Tkan namelijk ook NFZ zijn.

Nu las ik hier tot mijn grote verbazing vorige week dat die 1.6-blokken iets hoger zijn dan 1.4-blokken. Interessant dus als bewijs dat ik weldegelijk een 1.4 heb.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=23554
(ik dacht altijd al dat ze identiek waren)

Nu wil ik daar bij de keuring mijn mannetje kunnen staan met bewijsmateriaal waarmee ze niet veel anders gaan kunnen dan mij geloven. Daarom ben ik op zoek naar technische documenten waar in staat dat een 1.6-blok hoger is. Andere optische verschillen zijn zeker welkom. Ik ken de 1.6 blokjes niet zo goed...
Ik heb al redelijk gezocht, maar kvind niet direct iets.

Het ECUtype etc maakt allemaal niet uit. Dat heb ik al geprobeerd, maar dat aanvaarden ze niet. (ja kan nl makkelijk een nfz met 1.4-spul laten lopen...)

Vanmiddag nogmaals mijn best gedaan om ze zichtbaar te maken, en nu heb ik met een staalborsteltje op een boormachine toch al dit bereikt:
Image
Image

misschien is dit al genoeg, maar ik heb geen zin om nogmaals te moeten gaan want telkens moet ik iemand met garagekentekenplaten aanspreken om naar de keuring te mogen, en dat kost geld en moeite :)


mvg en alvast bedankt

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

Ik zou zeggen neem de foto die je geplaatst hebt mee.... door de flits denk ik zie je wel erg goed dat het een K is.... wie hier nog durft te beweren dat het een N is.... zelfs m'n vriendin riep meteen K.... :lol:
Ax is back

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

...
Ax is back

Post Reply