AlexanderB wrote:nee, pootje is ook anders, waardoor de klauw ook iets verder naar buiten zit. je hebt dus weldegelijk iets meer hefboom door de iets grotere schijfdiameter.
dus dan moet je andere veerpoten hebben....
Ik zou eerste lekker goeie remblokken kopen!! Kost het minst (waarschijnlijk) en voldoet waarschijnlijk prima!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Wel een puntje van aandacht:
er bestaan ook zgn. gesinterde blokken; hierin zit hard slijtvast materiaal.
Prima voor circuitgebruik of voor gietijzeren remschijven (i.v.m. de zelfsmerende eigenschappen van GG/GN), maar niet voor andere materialen als RVS...
Die harde stukjes vreten letterlijk je schijven op, zo heb ik bij mijn motoren al eens mogen ervaren.
Dus gewoon 'zachte' organische blokken kopen en monteren, Ferodo of Vesrah ofzo.
Joost wrote:Dan heb je 1.4ph1 poten die de klauw anders positioneren. ten opzichte van de 1.0/1.1
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Grotere schijven betekend trouwens niet beter remmen. Na veel ervaringen met alle diverse typen remmen ben ik er van overtuigd dat je het beste (vwb 3-gaats) kan kiezen voor een 247mm setup van een GT fase 2. (Diesel set is gelijk)
Dit remt beter dan de 258mm setup van een GT fase 1.
Aanvulling op stukje van Pascal, die "race-blokken" zorgen idd voor een snellere slijtage van je schijven, daarvoor hebben ze dan weer geharde schijven. Maarrrr..... rij gewoon tijdens een meeting eens een klein stukje in een andere auto, bijvoorbeeld onze GT en rem eens goed, dan merk je de verschillen zelf.
Browny wrote:Grotere schijven betekend trouwens niet beter remmen. Na veel ervaringen met alle diverse typen remmen ben ik er van overtuigd dat je het beste (vwb 3-gaats) kan kiezen voor een 247mm setup van een GT fase 2. (Diesel set is gelijk)
Dit remt beter dan de 258mm setup van een GT fase 1......
Was ook de strekking van mijn verhaal, uit ervaring kan ik zeggen dat die set-up op mijn GT, ook op het circuit van Zolder, zich zeer goed heeft gehouden.
citrofenwick wrote:Kunnen die ph2-klauwen dan niet op GT ph1 poten gezet worden? (win-win setup?)
nee, ivm dikte fusee
Ik snap niet wat de fusee zelf te maken heeft met het wel of niet passen van die remklauw?
We gingen eigenlijk binnenkort eens de remklauwen van stuarts GT ph1 vervangen door GT ph2 klauwen. Ik had gehoord dat het past en het zelfs goed remt.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....
Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.
Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken
raoel wrote:En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....
Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.
Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken
dat zullen dan nog altijd de blokken zijn, toch?? de remklauw zelfs zal weinig geluid maken...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
raoel wrote:En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....
Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.
Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken
Ik heb m'n standaard 238mm ook vervangen voor 247mm. Dat remt echt geweldig! OK, ik rij een 1100, dus weet niet hoe 't zich houdt met een 1400 in 't vooronder...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning