draagarmen / remklauwen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

AlexanderB wrote:nee, pootje is ook anders, waardoor de klauw ook iets verder naar buiten zit. je hebt dus weldegelijk iets meer hefboom door de iets grotere schijfdiameter.
dus dan moet je andere veerpoten hebben....

Ik zou eerste lekker goeie remblokken kopen!! Kost het minst (waarschijnlijk) en voldoet waarschijnlijk prima!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, dat bedoel ik, de poten van een 1.4 zijn anders vanwege de andere schijven..

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Lezen Vincent.
Joost wrote:Dan heb je 1.4ph1 poten die de klauw anders positioneren. ten opzichte van de 1.0/1.1
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Wel een puntje van aandacht:
er bestaan ook zgn. gesinterde blokken; hierin zit hard slijtvast materiaal.
Prima voor circuitgebruik of voor gietijzeren remschijven (i.v.m. de zelfsmerende eigenschappen van GG/GN), maar niet voor andere materialen als RVS...
Die harde stukjes vreten letterlijk je schijven op, zo heb ik bij mijn motoren al eens mogen ervaren.
Dus gewoon 'zachte' organische blokken kopen en monteren, Ferodo of Vesrah ofzo.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Joost wrote:Lezen Vincent.
Joost wrote:Dan heb je 1.4ph1 poten die de klauw anders positioneren. ten opzichte van de 1.0/1.1
:wall
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Grotere schijven betekend trouwens niet beter remmen. Na veel ervaringen met alle diverse typen remmen ben ik er van overtuigd dat je het beste (vwb 3-gaats) kan kiezen voor een 247mm setup van een GT fase 2. (Diesel set is gelijk)

Dit remt beter dan de 258mm setup van een GT fase 1.

Aanvulling op stukje van Pascal, die "race-blokken" zorgen idd voor een snellere slijtage van je schijven, daarvoor hebben ze dan weer geharde schijven. Maarrrr..... rij gewoon tijdens een meeting eens een klein stukje in een andere auto, bijvoorbeeld onze GT en rem eens goed, dan merk je de verschillen zelf.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Browny wrote:Grotere schijven betekend trouwens niet beter remmen. Na veel ervaringen met alle diverse typen remmen ben ik er van overtuigd dat je het beste (vwb 3-gaats) kan kiezen voor een 247mm setup van een GT fase 2. (Diesel set is gelijk)

Dit remt beter dan de 258mm setup van een GT fase 1......
Was ook de strekking van mijn verhaal, uit ervaring kan ik zeggen dat die set-up op mijn GT, ook op het circuit van Zolder, zich zeer goed heeft gehouden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Kunnen die ph2-klauwen dan niet op GT ph1 poten gezet worden? (win-win setup?)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

citrofenwick wrote:Kunnen die ph2-klauwen dan niet op GT ph1 poten gezet worden? (win-win setup?)
nee, ivm dikte fusee
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Joost wrote:
citrofenwick wrote:Kunnen die ph2-klauwen dan niet op GT ph1 poten gezet worden? (win-win setup?)
nee, ivm dikte fusee
Ik snap niet wat de fusee zelf te maken heeft met het wel of niet passen van die remklauw? :oops:
We gingen eigenlijk binnenkort eens de remklauwen van stuarts GT ph1 vervangen door GT ph2 klauwen. Ik had gehoord dat het past en het zelfs goed remt.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

edit.... nog een keertje lezen....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....

Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.

Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

raoel wrote:En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....

Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.

Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken :)
dat zullen dan nog altijd de blokken zijn, toch?? de remklauw zelfs zal weinig geluid maken...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:En GT ph2 kun je dus wegkomen met 13", dat vind ik wel een groot voordeel....

Op zich kan ik me ook wel vinden in de "betere remblokken" optie.

Maar wat ik nog niet gezegd had: de huidige remklauwen produceren allerlei (voor mij onhoorbare) tonen; ik heb geen 100% vertrouwen in ze. En als ik ze toch ga vervangen... kan ik net zo goed naar de beste oplossing kijken :)
Ik heb m'n standaard 238mm ook vervangen voor 247mm. Dat remt echt geweldig! OK, ik rij een 1100, dus weet niet hoe 't zich houdt met een 1400 in 't vooronder...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply