Start niet meer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Start niet meer
Beste mensen!
de auto: peugeot 309 1.1 injectie uit 1992(met bobine en onstekingsmodule enz)
heb sinds een half jaartje me eerste auto en zonder problemen gereden. Vorige week begon hij raar te doen.
De auto viel zomaar opeens uit bij stilstaan. Even wachten en daarna weer gestart. 2 dagen later hetzelfde. Daarna viel hij uit tijdens het rijden, 2 x achter mekaar.
Gister viel hij weer uit en hij wil nu ook niet meer aan. Hij heeft bij kwik fit gestaan. Hij heeft geen vonk meer, ze hebben er al een nieuwe bobine met onstekingsmodule opgezet zonder resultaat(al denk ik dat ze alleen een nieuwe bobine erop hebben gehad? of zitten die 2 aan elkaar vast. want ik heb ze alleen een bobine gebracht?). ook hebben ze verdelerkap(en rotor) nagekeken en bekabeling maar niks gevonden.
Er komt dus helemaal geen vonk van de bobine af. De motor draait verder wel normaal rond.
BDP sensor is bij deze uitvoering volgens mij niet in gebruik omdat er namelijk naast de bobine er een losse bruine stekker zit(die is toch van de BDP sensor)
deze auto kun je volgens mij ook niet uitlezen zei de garage dus heeft ook geen zin.
Wat moet ik nu proberen ? Is er iets aan de hand met de relais en waar zitten die? en waar zit de ECU?
vriendelijke groeten ivor van werven
de auto: peugeot 309 1.1 injectie uit 1992(met bobine en onstekingsmodule enz)
heb sinds een half jaartje me eerste auto en zonder problemen gereden. Vorige week begon hij raar te doen.
De auto viel zomaar opeens uit bij stilstaan. Even wachten en daarna weer gestart. 2 dagen later hetzelfde. Daarna viel hij uit tijdens het rijden, 2 x achter mekaar.
Gister viel hij weer uit en hij wil nu ook niet meer aan. Hij heeft bij kwik fit gestaan. Hij heeft geen vonk meer, ze hebben er al een nieuwe bobine met onstekingsmodule opgezet zonder resultaat(al denk ik dat ze alleen een nieuwe bobine erop hebben gehad? of zitten die 2 aan elkaar vast. want ik heb ze alleen een bobine gebracht?). ook hebben ze verdelerkap(en rotor) nagekeken en bekabeling maar niks gevonden.
Er komt dus helemaal geen vonk van de bobine af. De motor draait verder wel normaal rond.
BDP sensor is bij deze uitvoering volgens mij niet in gebruik omdat er namelijk naast de bobine er een losse bruine stekker zit(die is toch van de BDP sensor)
deze auto kun je volgens mij ook niet uitlezen zei de garage dus heeft ook geen zin.
Wat moet ik nu proberen ? Is er iets aan de hand met de relais en waar zitten die? en waar zit de ECU?
vriendelijke groeten ivor van werven
je moet 100% zeker weten dat de ontstekingsmodule vervangen is. (en nee hij zit niet op de bobine)
en aangezien je het over rotor/verdeler hebt heeft hij idd geen bdp sensor/disbobine.
uitlezen kan zeker wel,
klik
als ik je verhaal zo lees twijfel ik toch hard of de module vervangen is.
en aangezien je het over rotor/verdeler hebt heeft hij idd geen bdp sensor/disbobine.
uitlezen kan zeker wel,
klik
als ik je verhaal zo lees twijfel ik toch hard of de module vervangen is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
bedankt voor je reactie!
jah daar twijfel ik dus ik ook sterk aan!
maar ik heb inderdaad dezelfde motor als op de plaatje topic.
Er zijn 2 verschillen:
- waar de zwarte kast zit(met de ecu erin) die kast heb ik helemaal niet daar
- het relais kastje(rechtsboven in bij de rembekrachtiger) die heb ik daar ook niet.
ik zal morgen een foto maken van me blok, misschien dat dan iemand kan zeggen waar me ECU zit.
jah daar twijfel ik dus ik ook sterk aan!
maar ik heb inderdaad dezelfde motor als op de plaatje topic.
Er zijn 2 verschillen:
- waar de zwarte kast zit(met de ecu erin) die kast heb ik helemaal niet daar
- het relais kastje(rechtsboven in bij de rembekrachtiger) die heb ik daar ook niet.
ik zal morgen een foto maken van me blok, misschien dat dan iemand kan zeggen waar me ECU zit.
Ach, wat is verkeerd zitten Het is hier wel gezellig en er zit genoeg kennis waar je wat aan hebt.Ivorymen wrote:jah dat klopt ik zit hier dus ook verkeerd haha. maar het is wel exact hetzelfde blok verder!
toevallig een idee waar de ECU dan zit?
Zoals MBA@NL al zegt, kijk eens onder je bijrijdersstoel. En anders wordt het waarschijnlijk wat bekabeling volgen, dan kom je hem ook wel ergens tegen.
haha oke:) bedankt voor de reacties in ieder geval!:)
nou onder de bijrijder stoel zit niks dus heb hem nog steeds niet gevonden. Denk in me dashboard dan maar ofzo.
Dat uitlezen wil hij ook maar niet doen. Wat is het motormanagement lampje? in het instructieboekje staat namelijk een ander dashboard dan ik in de auto heb(heb geen toerenteller)
Groene stekker van ECU wel gevonden en draad met schakelaar er tussen gehad, draad (naar mijn mening) voldoende geaard op een al aanwezig aardepunt. maar er verandert helemaal niks met me lampjes bij het indrukken van de schakelaar (ongeveer 3 seconden.)
nou onder de bijrijder stoel zit niks dus heb hem nog steeds niet gevonden. Denk in me dashboard dan maar ofzo.
Dat uitlezen wil hij ook maar niet doen. Wat is het motormanagement lampje? in het instructieboekje staat namelijk een ander dashboard dan ik in de auto heb(heb geen toerenteller)
Groene stekker van ECU wel gevonden en draad met schakelaar er tussen gehad, draad (naar mijn mening) voldoende geaard op een al aanwezig aardepunt. maar er verandert helemaal niks met me lampjes bij het indrukken van de schakelaar (ongeveer 3 seconden.)
Massa punten heb ik los gehad en even opgeschuurd en beetje contactspray erbij.
heb nu me oude bobine er weer op, en een module van Bosch van de sloop van een 205 terwijl er een van magenetti marelli opzat(maakt niet uit toch?)
Kan alleen even niet kijken of hij het doet want me accu is leeg:P(maja wie zegt dat die van de sloop niet kapot is
Foto zal ik even maken !
heb nu me oude bobine er weer op, en een module van Bosch van de sloop van een 205 terwijl er een van magenetti marelli opzat(maakt niet uit toch?)
Kan alleen even niet kijken of hij het doet want me accu is leeg:P(maja wie zegt dat die van de sloop niet kapot is
Foto zal ik even maken !
oke module van de sloop start hij ook niet mee.
uit lezen is nog steeds niet gelukt! zal wel aan mij liggen.
ben toch bang dat hij naar de garage moet hier!
en trouwens zitten mijn relais en ECU niet bij de bestuurderstoel links naast het stuur? mijn relais zitten daar wel en dan misschien de ECU ook wel?
uit lezen is nog steeds niet gelukt! zal wel aan mij liggen.
ben toch bang dat hij naar de garage moet hier!
en trouwens zitten mijn relais en ECU niet bij de bestuurderstoel links naast het stuur? mijn relais zitten daar wel en dan misschien de ECU ook wel?
HIJ LOOPT! HIJ LOOPT!
vooralsnog. garage heeft er een tweedehands bobine opgezet!
het rare is natuurlijk waarom hij nu wel loopt en volgens de kwik fit met een nieuwe bobine niet! dat is natuurlijk raar.
maar in die tussentijd van kwik fit en de garage heb ik er een andere onstekingsmodule opgezet(van de sloop) en alle stekkers schoongemaakt en contactspray erbij. ook massa punten gecontroleerd.
ik weet het niet verder maar hoop dat iemand er nog iets aan heeft!
nu nog hopen dat hij morgenvroeg ook start
vooralsnog. garage heeft er een tweedehands bobine opgezet!
het rare is natuurlijk waarom hij nu wel loopt en volgens de kwik fit met een nieuwe bobine niet! dat is natuurlijk raar.
maar in die tussentijd van kwik fit en de garage heb ik er een andere onstekingsmodule opgezet(van de sloop) en alle stekkers schoongemaakt en contactspray erbij. ook massa punten gecontroleerd.
ik weet het niet verder maar hoop dat iemand er nog iets aan heeft!
nu nog hopen dat hij morgenvroeg ook start