Doortrappen rem(pedaal)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Doortrappen rem(pedaal)
Gisteren reed ik gezellig met de Citroën ax naar de bakker. Moest ik plots even remmen en duuwde dus op het pedaal maar remde de ax niet meer Pedaal even gelost en weer geduuwt en de ax kwam tot stilstand. Wel even schrikken en best wel gevaarlijk.
Ik zou dit euvel zo snel mogelijk willen oplossen.
Kan iemand me zeggen waar ik best start ?
Begin ik met de remmen even te ontluchten?
Kan er lucht in het circuit gekomen zijn zonder de remvloeistof vervangen te hebben ?
Groeten Nick
Ik zou dit euvel zo snel mogelijk willen oplossen.
Kan iemand me zeggen waar ik best start ?
Begin ik met de remmen even te ontluchten?
Kan er lucht in het circuit gekomen zijn zonder de remvloeistof vervangen te hebben ?
Groeten Nick
Nick,
dit klinkt eigenlijk alsof je iets lek hebt!
controleer goed rondom overal of je vloeistof lekkage ziet op de leidingen, aansluitingen en flenzen...
zorg dat je niet gaat rijden voordat je weet dat het weer werkt, of zoek een afgelegen parkeerterein waar je voorzichtig even kan testen, met de hand aan de handrem..
dit klinkt eigenlijk alsof je iets lek hebt!
controleer goed rondom overal of je vloeistof lekkage ziet op de leidingen, aansluitingen en flenzen...
zorg dat je niet gaat rijden voordat je weet dat het weer werkt, of zoek een afgelegen parkeerterein waar je voorzichtig even kan testen, met de hand aan de handrem..
Hey,
Ik was net bezig met dit na te kijken. De wieltjes er af gehaald en met de lamp er onder en alles mooi gevolgd kwa leidingen etc en nergens een druppeltje olie te bespeuren. De remblokjes vooraan de wagen zijn wel zo goed als op (eigenlijk dringend aan vervanging toe). Wat me ook opviel is dat het wiel links vooraan niet vlot ronddraaide. Precies dat de remblokjes wat over de schijf slepen. Zou het kunnen dat de blokjes zo ver opzijn dat de remcylinder vooraan gans uit moet gaan en daarom blijven hangen is en het zo soms moeilijk heeft om aan het remmen te gaan?
Ik was net bezig met dit na te kijken. De wieltjes er af gehaald en met de lamp er onder en alles mooi gevolgd kwa leidingen etc en nergens een druppeltje olie te bespeuren. De remblokjes vooraan de wagen zijn wel zo goed als op (eigenlijk dringend aan vervanging toe). Wat me ook opviel is dat het wiel links vooraan niet vlot ronddraaide. Precies dat de remblokjes wat over de schijf slepen. Zou het kunnen dat de blokjes zo ver opzijn dat de remcylinder vooraan gans uit moet gaan en daarom blijven hangen is en het zo soms moeilijk heeft om aan het remmen te gaan?
Net gebeld naar een vriend garagist en vrijdag gaat hij binnen om het euvel op te lossen. Nieuwe remblokjes en even kijken naar dat doortrappen.
Dan zijn we wat gerust!
Alvast bedankt
Groeten Nick
P.S.
Ah ja moest er iemand intresse hebben midden volgend jaar maakt de ax plaats voor een andere wagen en zal deze dus verkocht worden.
Moest iemand er zin in hebben laat je maar wat weten. Zeer goed blokje (pas onder handen genomen) Nieuwe coulasse , kleppen afgesteld, etc etc.
Als het zover is post ik het wel op het dorum in het juiste deel.
Groeten
Dan zijn we wat gerust!
Alvast bedankt
Groeten Nick
P.S.
Ah ja moest er iemand intresse hebben midden volgend jaar maakt de ax plaats voor een andere wagen en zal deze dus verkocht worden.
Moest iemand er zin in hebben laat je maar wat weten. Zeer goed blokje (pas onder handen genomen) Nieuwe coulasse , kleppen afgesteld, etc etc.
Als het zover is post ik het wel op het dorum in het juiste deel.
Groeten
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Scheelt best wel wat vond ik eigenlijk, en als bijvoorbeeld het vloeistofniveau al niet op peil was (net boven minimum bijvoorbeeld), dan behoort het zéker tot de mogelijkheden...pcrodent wrote:Scheelt dat zóveel vloeistof dan?Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
dit is in een behoorlijk aantal auto's een uitstekende manier om de hoofdcylinder te mollen ja, geen idee hoe dat verder bij de AX zit, maar mogelijk wel ja.Arista wrote:Zou het kunnen dat de blokjes zo ver opzijn dat de remcylinder vooraan gans uit moet gaan en daarom blijven hangen is en het zo soms moeilijk heeft om aan het remmen te gaan?
of dit ja, dan is het gelukkig nog niet kapot.Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.