Toerenbegrenzer verwijderen..??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Toerenbegrenzer verwijderen..??
Hoe kan ik de toerenbegrenzer verwijderen of uitschakelen van mijn GT.??
Grts Mats
Grts Mats
Die zit in je Ecu en die is dus niet uit te schakelen, bij een GTI (multipoint) kan je een andere chip krijgen waarmee de toeren begrenzer wat verlegt word.
Wat wil je er overigens mee bereiken? de toeren begrenzer licht bij 6750tpm toch standaard? lijkt me meer dan voldoende. Daarboven trekt hij echt niet heel hard meer.
Wat wil je er overigens mee bereiken? de toeren begrenzer licht bij 6750tpm toch standaard? lijkt me meer dan voldoende. Daarboven trekt hij echt niet heel hard meer.
[quote="Terminal"]Met carbs heb je toch geen ECU meer? Oftewel ook geen toeren begrenzer...
Mocht je er geen toerenbegrenzer opbouwen, is je rechtervoet het enigste wat je tegen houd toeren te maken ... en natuurlijk het kunnen van de motor.[/quote]
Kijk met zulke info kan ik wat.....
En aangezien het een circuitauto is maakt het voor mij niet uit dat ie wat meer toertjes draait....
Mocht je er geen toerenbegrenzer opbouwen, is je rechtervoet het enigste wat je tegen houd toeren te maken ... en natuurlijk het kunnen van de motor.[/quote]
Kijk met zulke info kan ik wat.....
En aangezien het een circuitauto is maakt het voor mij niet uit dat ie wat meer toertjes draait....
Leuk id, maar verdiep je eens in de opbouw van zo'n blok welke carbs ga ik gebruiken? welke nokkenas, hoe moet ik uitkomen kwa compressie?
Zo simpel is het nog niet om een goedlopend blok op te bouwen, en al helemaal niet met carbs!
bijv. zonder sport kop zal je met een relatief simpele GT kop geen eens genoeg lucht door die inlaat kanalen kunnen krijg om serieus vermogen te krijgen bij hoge toerentallen.
Zo simpel is het nog niet om een goedlopend blok op te bouwen, en al helemaal niet met carbs!
bijv. zonder sport kop zal je met een relatief simpele GT kop geen eens genoeg lucht door die inlaat kanalen kunnen krijg om serieus vermogen te krijgen bij hoge toerentallen.
daarnaast is een GT krukas niet zo goed gebalanceerd als een GTI as.
7500 toeren zit je op de max. De ene kan er tegen de andere niet.
+ toerenbegrenzer zit bij een GT in de rotor. Mechanisch dus ipv ecu gestuurd
7500 toeren zit je op de max. De ene kan er tegen de andere niet.
+ toerenbegrenzer zit bij een GT in de rotor. Mechanisch dus ipv ecu gestuurd
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Alstublieft; 8000 toeren per minuut
http://www.youtube.com/watch?v=3dwlDhA58m4
Kan dat? Ja...
Met een standaard GT? zou het niet te vaak doen...
http://www.youtube.com/watch?v=3dwlDhA58m4
Kan dat? Ja...
Met een standaard GT? zou het niet te vaak doen...
Altijd meer PK's dan jou!
Die warmtewisselaar is vooral bedoeld om je olie sneller op temperatuur te brengen.
Dat is ook een reden waarom er een thermostaat in je koelsysteem zit. Zit die er niet in, dan zal het veel langer duren voor je blok op bedrijfstemperatuur is.
Of was je van plan om na het starten gelijk te gaan trappen? Je blok zal het dan niet lang uithouden.
Dat is ook een reden waarom er een thermostaat in je koelsysteem zit. Zit die er niet in, dan zal het veel langer duren voor je blok op bedrijfstemperatuur is.
Of was je van plan om na het starten gelijk te gaan trappen? Je blok zal het dan niet lang uithouden.