Doortrappen rem(pedaal)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Arista
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunFeb24, 2008 8:29:03 PM
Location: Kempen (België)
Contact:

Doortrappen rem(pedaal)

Post by Arista »

Gisteren reed ik gezellig met de Citroën ax naar de bakker. Moest ik plots even remmen en duuwde dus op het pedaal maar remde de ax niet meer :shock: Pedaal even gelost en weer geduuwt en de ax kwam tot stilstand. Wel even schrikken en best wel gevaarlijk.
Ik zou dit euvel zo snel mogelijk willen oplossen.
Kan iemand me zeggen waar ik best start ?
Begin ik met de remmen even te ontluchten?
Kan er lucht in het circuit gekomen zijn zonder de remvloeistof vervangen te hebben ?

Groeten Nick
Citroën Ax 1.0 TGE 1992

Also visit us @ http://ourvespa.blogspot.com/

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Nick,

dit klinkt eigenlijk alsof je iets lek hebt!

controleer goed rondom overal of je vloeistof lekkage ziet op de leidingen, aansluitingen en flenzen...


zorg dat je niet gaat rijden voordat je weet dat het weer werkt, of zoek een afgelegen parkeerterein waar je voorzichtig even kan testen, met de hand aan de handrem..
Image

Arista
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunFeb24, 2008 8:29:03 PM
Location: Kempen (België)
Contact:

Post by Arista »

Hey,

Ik was net bezig met dit na te kijken. De wieltjes er af gehaald en met de lamp er onder en alles mooi gevolgd kwa leidingen etc en nergens een druppeltje olie te bespeuren. De remblokjes vooraan de wagen zijn wel zo goed als op (eigenlijk dringend aan vervanging toe). Wat me ook opviel is dat het wiel links vooraan niet vlot ronddraaide. Precies dat de remblokjes wat over de schijf slepen. Zou het kunnen dat de blokjes zo ver opzijn dat de remcylinder vooraan gans uit moet gaan en daarom blijven hangen is en het zo soms moeilijk heeft om aan het remmen te gaan?
Citroën Ax 1.0 TGE 1992

Also visit us @ http://ourvespa.blogspot.com/

Arista
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SunFeb24, 2008 8:29:03 PM
Location: Kempen (België)
Contact:

Post by Arista »

Net gebeld naar een vriend garagist en vrijdag gaat hij binnen om het euvel op te lossen. Nieuwe remblokjes en even kijken naar dat doortrappen.
Dan zijn we wat gerust!

Alvast bedankt

Groeten Nick


P.S.

Ah ja moest er iemand intresse hebben midden volgend jaar maakt de ax plaats voor een andere wagen en zal deze dus verkocht worden.
Moest iemand er zin in hebben laat je maar wat weten. Zeer goed blokje (pas onder handen genomen) Nieuwe coulasse , kleppen afgesteld, etc etc.
Als het zover is post ik het wel op het dorum in het juiste deel.

Groeten
Citroën Ax 1.0 TGE 1992

Also visit us @ http://ourvespa.blogspot.com/

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
goede call denk ik Marco!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
goede call denk ik Marco!

zou ook verklaren wrom het wiel nu sleept, zuiger te ver naar buiten geweest...
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

check ook even of je remmen achter nog goed zijn.. of de ankerplaten niet nat zijn ed.. want dan zijn je remcilinders lek.. dit was dus het probleem bij me zusje haar ax :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
Scheelt dat zóveel vloeistof dan?
Kijk uit, een Cactussssss

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

pcrodent wrote:
Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
Scheelt dat zóveel vloeistof dan?
Scheelt best wel wat vond ik eigenlijk, en als bijvoorbeeld het vloeistofniveau al niet op peil was (net boven minimum bijvoorbeeld), dan behoort het zéker tot de mogelijkheden...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Arista wrote:Zou het kunnen dat de blokjes zo ver opzijn dat de remcylinder vooraan gans uit moet gaan en daarom blijven hangen is en het zo soms moeilijk heeft om aan het remmen te gaan?
dit is in een behoorlijk aantal auto's een uitstekende manier om de hoofdcylinder te mollen ja, geen idee hoe dat verder bij de AX zit, maar mogelijk wel ja.
Mastenhose wrote:Als je remblokken aan de voorzijde bijna op zijn, kan het zo zijn dat je lucht in je leidingen trapt omdat het niveau in je reservoir beneden het minimum komt.
of dit ja, dan is het gelukkig nog niet kapot. :o :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Lucht in je leidingen trappen betekent automatisch ook dat je lucht in je HRC trapt. En dát vind de HRC dus echt NIET grappig!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply